Ugyan számos pénzintézet kifejezte azon szándékát, hogy hajlandó megtéríteni az ügyfél kiberbűnözés során elvesztett pénzét, csupán az európai válaszadók 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy teljes mértékben kárpótolták a veszteségeit. Az áldozatok 4 százaléka csak részleges kompenzációt kapott, és 27 százalékuk egyáltalán nem kapta vissza a pénzét. Ezek jelentős veszteségek lehetnek, hiszen a kiberbűnözők által ellopott átlagos összeg 313 dollár volt, és a válaszadók 16 százaléka jelezte, hogy a vesztesége meghaladta az 1000 dollárt.
“Hiába vagyunk biztosak benne, hogy a pénzintézet vagy az online üzlet visszatéríti minden ellopott pénzünket, továbbra sem árt óvatosnak lennünk. Ha vissza is kapjuk a teljes összeget – bár a mellékelt ábra szerint ez alig több mint az esetek felénél történik meg – az időveszteség, idegeskedés, amelyeken mindeközben keresztülmegyünk, nem kompenzálható. Ezért fontos, hogy különleges figyelmet fordítsunk a bizalmas adatok védelmére, beleértve a pénzügyi adatainkat is” – javasolja Elena Kharchenko, a Kaspersky Lab fogyasztói termékekért felelős vezetője.
A megfelelő eszközök mellett a viselkedésünkkel tehetünk a legtöbbet a biztonságos online vásárlás érdekében. Szakértők itt adnak néhány jó tanácsot, mire érdemes figyelni!