Vadászunk a kedvezményekre, az adataink bánják

Tíz magyar közösségi média felhasználóból 8-an a személyazonosítót és a bejelentkezési jelszavakat bizalmas információnak tartják. A Sophos felmérése szerint viszont csak minden negyedik válaszadó tartja az e-mail címét annak. Kiderült, hogy a közösségi oldalakat használók közül az 55 év feletti felhasználók és a felsőfokú végzettségűek aggódnak leginkább adatvédelmük miatt. Ugyanakkor a válaszadók közel fele elismeri, hogy megosztotta személyes adatait, amikor fiókot hozott létre egy üzletben, vagy feliratkozott egy hírlevélre, hogy kedvezményt kapjon a vásárláskor.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Milyen információkat tekintünk bizalmasnak?

A Sophos megkérdezte a magyar, lengyel és cseh közösségi médiafelhasználókat, hogy milyen adatokat tartanak bizalmasnak. A leggyakrabban megjelöltek a következők voltak a magyarok esetében: személyazonosító (84 százalék), bejelentkezési jelszavak (78 százalék), bankszámlaszám (69 százalék) és lakcím (63 százalék). Hasonlóan válaszoltak a Cseh Köztársaság és Lengyelország válaszadói.

A megkérdezett magyarok közel fele a telefonszámát (49 százalék) és a magánéletével kapcsolatos információkat (48 százalék) is megemlítette - pl. a napi tevékenységek és a látogatott helyek. A csehek körében ez az arány 63 százalék, a lengyelek körében pedig 66 százalék volt. A magyar közösségi média felhasználók 37 százalék-a tartja a nevét és születési dátumát érzékenynek.

A kedvezményekért bármit megadunk? (Fotó: Depositphotos)
A kedvezményekért bármit megadunk? (Fotó: Depositphotos)

Csak minden harmadik magyar válaszadó (átlagosan 32 százalék) tartja érzékeny adatnak az általa készített fényképeket és videofelvételeket (Lengyelországban 66 százalék, Csehországban 69 százalék), és minden negyedik az e-mail címét. A vásárlási előzmények 19 százalék-a számára bizalmasak, és valamivel kevesebb válaszadó (17 százalék) jelölte meg a közösségi média fiókokhoz kapcsolódó játékok és szolgáltatások használatára vonatkozó adatokat is.

A közösségi média felhasználói közül a legidősebb (55-65 éves) és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők törődnek leginkább adataik védelmével. A legfiatalabb korcsoportban (18-24 év) például csak 16 százalék tartotta bizalmasnak a nevét és vezetéknevét, az 55 év feletti válaszadók körében ez a válaszadók felét (50 százalék) jelentette. A főiskolát végzettek közül 10-ből 8-an (82 százalék) a bejelentkezési jelszavakat is bizalmas adatnak tekintik. Az általános iskolai végzettségű válaszadók aránya, akik ugyanezt gondolják, lényegesen alacsonyabb, és 67 százalék-ot tesz ki.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo