Személyzeti marketing a neten

A vállalatok számára fontos feladat annak meghatározása, hogy milyen módon tudják elérni és megszólítani a magasan képzett szakemberek és a vezetők utánpótlását. Ebből a szempontból fontos szerep jut a korszerű információ-technológiai eszközökre, elsősorban az internetre, amely az utóbbi években a személyzeti munka terén is egyre fontosabb médiummá vált.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Aacheni Munkatudományi Intézet munkatársai egy kérdőíves felmérés keretében azt vizsgálták, hogy az internet mennyiben alkalmas egy bizonyos célcsoport megszólítására, illetve, hogy ez a csoport milyen követelményeket támaszt a vállalatok interneten folytatott személyzeti marketingjével szemben.

Hogyan használják a netet?
A megkérdezettek 97%-a használja az internetet és több, mint 50%-uknak van otthon internet csatlakozása. Kétharmaduk naponta internetezik (15–45 percet).
Arra a kérdésre, hogy konkrétan mire használják a netet, az eredmények arra utalnak, hogy a megkérdezettek információigénye jelentős, az internetet pedig az információszolgáltatás fontos és bevált eszközeként használják. A vállalatok számára különösen érdekes a vállalatokra vonatkozó információk lehívása, illetve az álláskeresés, állásbörzék látogatása. Ezek az eredmények azt mutatják, hogy a vállalatok számára az internet a munkaerő-toborzás fontos eszköze.

Az információszerzésen túl kérdések és elemzések foglalkoztak a vizsgálatban részt vevők kommunikációs szokásaival is. Ebből a szempontból is egyértelmű a kép: a megkérdezettek 97%-a használja az e-mailt munkájában és magáncélokra, kétharmada naponta nézi át elektronikus postaládáját.

Összegezve elmondható, hogy a megkérdezettek átlagon felüli mértékben használják az internetet információs és kommunikációs célokra.

A lehetséges munkaadóval szembeni követelmények
A potenciális munkaadók attraktivitása és személyes arculata kiemelkedő jelentőségű tényező, ezért azt úgy kell kialakítani, hogy megfeleljen a célcsoport igényeinek.
A felmérés során bizonyos munkaadói jellemzőket rangsorolni kellett a megkérdezetteknek, amelyek hasznos segítséget nyújthatnak a vállalati weboldalak kialakításában.

Az eredmény szerint a tevékenység maga a legfontosabb tényező, minden más, pl. a jövedelemmel vagy vállalattal kapcsolatos kritérium csak ez után következik.
Ezekből az eredményekből arra is lehet következtetni, hogy mely információk fontosak az állásleírások és vállalatismertetések kapcsán.

A vállalati honlappal szembeni követelmények
Felmerül a kérdés, hogy az internetezők a vállalati honlapokról mely információkat hívják le előszeretettel és hogy hogyan fest az ideális vállalati honlap.
A megkérdezettek 73%-a azt állította, hogy a honlapokon főként általános termék- és szolgáltatásinformációkat , 56%-uk pedig állásajánlatokat keres.

A vállalati honlapokkal kapcsolatos kiterjedt tapasztalataik alapján a megkérdezettek számos pozitív és negatív tapasztalatról tudtak beszámolni. Kiemelkedően fontos számukra a honlapok áttekinthetősége. Az olyan hiányosságok, mint a „zavaros, áttekinthetetlen képfelépítés”, „nehézségek a kontaktszemély megtalálásában” vagy a túl „sok elágazás” a honlapok szerkezetével kapcsolatos gondokra utalnak, márpedig maga a szerkezet is nagymértékben befolyásolja a keresés eredményét, hatékonyságát.

Az időfaktor is igen fontos szerepet játszik az internetes prezentációk elfogadásában és értékelésében, így kerülni kell a hosszú letöltési időket, a terjedelmes ábrákat, fényképeket.

Internetspecifikus kínálatok
Az információszolgáltatáson túl az internetnek van még egy sor olyan szolgáltatása, amely a vállalat és a pályázó közötti kommunikáció különböző formáit teszik lehetővé.

Első helyen az e-mailen keresztül elérhető kontaktszemély áll, ezt a megkérdezettek több, mint fele használja rendszeresen és az on-line pályázásról is a megkérdezettek 34%-a állította, hogy feltétlenül használná és csak 19%-uk mondta, hogy egyáltalán nem használná.

A megkérdezettek 22%-ának már van valamilyen tapasztalata az állások on-line pályázásával kapcsolatban és ez a tapasztalat többségük esetében kifejezetten kedvezőtlen. A csalódások oka többnyire nem a pályázókban, hanem sokkal inkább abban rejlik, hogy a vállalatok reakciói nem elég kiszámíthatóak.

Érdekes, hogy a formanyomtatványok segítségével történő bemutatkozás népszerűbbnek bizonyult, mint a szabad szöveges on-line pályázás, viszont nagy hátránya ennek a módszernek, hogy szinte lehetetlenné teszi az egyéni bemutatkozást.

Forrás: Karrier Online

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo