Az Aacheni Munkatudományi Intézet munkatársai egy kérdőíves felmérés keretében azt vizsgálták, hogy az internet mennyiben alkalmas egy bizonyos célcsoport megszólítására, illetve, hogy ez a csoport milyen követelményeket támaszt a vállalatok interneten folytatott személyzeti marketingjével szemben.
Hogyan használják a netet?
A megkérdezettek 97%-a használja az internetet és több, mint 50%-uknak van otthon internet csatlakozása. Kétharmaduk naponta internetezik (15–45 percet).
Arra a kérdésre, hogy konkrétan mire használják a netet, az eredmények arra utalnak, hogy a megkérdezettek információigénye jelentős, az internetet pedig az információszolgáltatás fontos és bevált eszközeként használják. A vállalatok számára különösen érdekes a vállalatokra vonatkozó információk lehívása, illetve az álláskeresés, állásbörzék látogatása. Ezek az eredmények azt mutatják, hogy a vállalatok számára az internet a munkaerő-toborzás fontos eszköze.
Az információszerzésen túl kérdések és elemzések foglalkoztak a vizsgálatban részt vevők kommunikációs szokásaival is. Ebből a szempontból is egyértelmű a kép: a megkérdezettek 97%-a használja az e-mailt munkájában és magáncélokra, kétharmada naponta nézi át elektronikus postaládáját.
Összegezve elmondható, hogy a megkérdezettek átlagon felüli mértékben használják az internetet információs és kommunikációs célokra.
A lehetséges munkaadóval szembeni követelmények
A potenciális munkaadók attraktivitása és személyes arculata kiemelkedő jelentőségű tényező, ezért azt úgy kell kialakítani, hogy megfeleljen a célcsoport igényeinek.
A felmérés során bizonyos munkaadói jellemzőket rangsorolni kellett a megkérdezetteknek, amelyek hasznos segítséget nyújthatnak a vállalati weboldalak kialakításában.
Az eredmény szerint a tevékenység maga a legfontosabb tényező, minden más, pl. a jövedelemmel vagy vállalattal kapcsolatos kritérium csak ez után következik.
Ezekből az eredményekből arra is lehet következtetni, hogy mely információk fontosak az állásleírások és vállalatismertetések kapcsán.
A vállalati honlappal szembeni követelmények
Felmerül a kérdés, hogy az internetezők a vállalati honlapokról mely információkat hívják le előszeretettel és hogy hogyan fest az ideális vállalati honlap.
A megkérdezettek 73%-a azt állította, hogy a honlapokon főként általános termék- és szolgáltatásinformációkat , 56%-uk pedig állásajánlatokat keres.
A vállalati honlapokkal kapcsolatos kiterjedt tapasztalataik alapján a megkérdezettek számos pozitív és negatív tapasztalatról tudtak beszámolni. Kiemelkedően fontos számukra a honlapok áttekinthetősége. Az olyan hiányosságok, mint a „zavaros, áttekinthetetlen képfelépítés”, „nehézségek a kontaktszemély megtalálásában” vagy a túl „sok elágazás” a honlapok szerkezetével kapcsolatos gondokra utalnak, márpedig maga a szerkezet is nagymértékben befolyásolja a keresés eredményét, hatékonyságát.
Az időfaktor is igen fontos szerepet játszik az internetes prezentációk elfogadásában és értékelésében, így kerülni kell a hosszú letöltési időket, a terjedelmes ábrákat, fényképeket.
Internetspecifikus kínálatok
Az információszolgáltatáson túl az internetnek van még egy sor olyan szolgáltatása, amely a vállalat és a pályázó közötti kommunikáció különböző formáit teszik lehetővé.
Első helyen az e-mailen keresztül elérhető kontaktszemély áll, ezt a megkérdezettek több, mint fele használja rendszeresen és az on-line pályázásról is a megkérdezettek 34%-a állította, hogy feltétlenül használná és csak 19%-uk mondta, hogy egyáltalán nem használná.
A megkérdezettek 22%-ának már van valamilyen tapasztalata az állások on-line pályázásával kapcsolatban és ez a tapasztalat többségük esetében kifejezetten kedvezőtlen. A csalódások oka többnyire nem a pályázókban, hanem sokkal inkább abban rejlik, hogy a vállalatok reakciói nem elég kiszámíthatóak.
Érdekes, hogy a formanyomtatványok segítségével történő bemutatkozás népszerűbbnek bizonyult, mint a szabad szöveges on-line pályázás, viszont nagy hátránya ennek a módszernek, hogy szinte lehetetlenné teszi az egyéni bemutatkozást.
Forrás: Karrier Online
Személyzeti marketing a neten
A vállalatok számára fontos feladat annak meghatározása, hogy milyen módon tudják elérni és megszólítani a magasan képzett szakemberek és a vezetők utánpótlását.
Ebből a szempontból fontos szerep jut a korszerű információ-technológiai eszközökre, elsősorban az internetre, amely az utóbbi években a személyzeti munka terén is egyre fontosabb médiummá vált.
Véleményvezér
Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül
Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat
Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát
Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat
A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.