Elképzelhető lett volna az a forgatókönyv is – vonta le a konzekvenciát –, hogy az üzletvezetőnek meg kellett volna nyomni azt a bizonyos piros gombot, mert a termékeket nem tudták volna hova elhelyezni.
ddddd
Az oktatás aspektusára áttérve Pataki Tünde arra hívta fel a figyelmet, hogy elképzelhető, egy vállalkozás nem veszi észre, hogy kibertámadás éri. Mint mondta, támadás főleg a felső vezetőket éri, mert ott vannak a fontos adatok. Ugyanakkor hangsúlyozta, az alkalmazottak oktatása éppoly fontos, mert „tulajdonképpen onnan jön be a zsarolás”. Ezen a vonalon továbbhaladva az Invitech szakembere azt is elmondta, ez az oktatás „lecsorog” a családok felé, így a gyermekek is tudatosabban fogják használni okostelefonjaikat. Ugyanis – fejtette ki – a gyermekeket nem védi semmi, csak a szülő, aki el tudja mondani, mit nem szabad csinálni a mai világban.
Alföldi Judit azt hangsúlyozta, egész más típusú oktatásra van szüksége egy vezetőnek, a pénzügyi részleget, illetve az üzemeltetési réteget és a végfelhasználót is. Úgy vélte ez a szintezés hiányzik nagyon sokszor, helyette ugyanazt az oktatási anyagot kapja meg mindenki az adott vállalkozásnál. Hangsúlyozta, legalább ilyen fontos lenne visszamérni, és teszteken végigvinni az egész csapatot. Példaként hozta fel, hogy egy zsarolólevélhez hasonló teszt e-mailt körbe lehetne küldeni, és megnézni, mennyien kattintottak rá. Király Anna erre reflektálva közölte, a már olvasható rendelettervezetben az szerepel,
szerepkör alapú oktatásokat kell tartani. Ennek legalapvetőbb felosztása a pénzügy, az IT, a vezetőség és a „mindenki más” kategóriák.