Nyitottabbak vagyunk a mobilfizetésre

Nő a nyitottság a mobilfizetés iránt a MasterCard friss felmérése szerint. Sokan már látják, hogy gyors, kényelmes és innovatív megoldás, de többen aggódnak a biztonság miatt bizonytalanok a technológia terjedésének gyorsaságával kapcsolatban is.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MasterCard friss tanulmánya szerint a közösségi média felhasználók alapvetően nyitottak a mobilfizetésre, azonban több, egyértelmű információt szeretnének az elérhető lehetőségekről, a biztonságról és az ügyfélszolgálatról. A tanulmány 85 ezer mobilfizetéshez kapcsolódó hozzászólást elemzett.

Egyre több a telefon
Az okostelefonnal rendelkező ügyfelek jelenleg leggyakrabban SMS-ezésre, e-mailek küldésére és internetes böngészésre használják a mobiljukat, és többségük - 87 százalék – intenzív vagy közepesen intenzív felhasználónak számít. Kimutatások szerint a bankkártyák számának emelkedése 2008 óta megállt és a hitelkártyák mennyisége pedig jelentősen, 25%-al (mintegy 600ezer darabbal) csökkent. Hazánkban 0,9 darab bankkártya jut egy főre, amely elmarad az európai 1,4-es átlaghoz képest. Ezzel szemben a mobiltelefon-penetráció már 2007-ben elérte a 100%-ot, ami azt jelenti, hogy minden magyar állampolgárra egy mobilkészülék jutott. A felmérés kimutatta, hogy a jelenleg egymillió okostelefon-használó körülbelül 10-12 százaléka lehet nyitott egy új mobilfizetési alkalmazás használatára a MasterCard korábbi felmérése szerint.
A hat hónapos időszak alatt 43 országban, 26 nyelven végzett kutatás megállapította, hogy a technológiai újításokra leginkább nyitottak (early adopterek) körében már sokkal árnyaltabb vélemény a jellemző (58%-uk nyilatkozott pozitívan vagy tényszerűen), mint azok között, akik még csak most ismerkednek a mobilfizetéssel.

Ők 76%-ban pozitív jelzőkkel illették a technológiát: főleg az innovációt, kényelmet és gyorsaságot dicsérték. Ami a kétségeket illeti, az európai felhasználók főként a mobilfizetés biztonságával kapcsolatban aggódnak, illetve azt említik a legtöbb helyen, hogy nem tudják, az új technológia valóban mikor lesz általánosan használt és elfogadott.

Kép:sxc

A mobilfizetés egyre elterjedtebb Magyarországon is – egy tavalyi felméréssorozat szerint a hazai mobiltulajdonosok 12 százaléka legalább hetente egyszer mobilja segítségével rendezi számláját.

„A szolgáltatók és kereskedők lassan felismerik, hogy az új megoldással kényelmesebbé és biztonságosabbá tehetik a vásárlást vevőik számára, miközben a fejlesztés sem ró rájuk különösebben nagy terhet. A mobilfizetés valójában új értékesítési csatornát kínál, melyen a reklám, a fizetés, a vásárlás és a loyalty egyazon csomag része lehet. A kereskedő itt juttathatja el üzeneteit a vásárlónak, és itt promotálhatja termékeit, szolgáltatásait, hiszen a katalógusaiban feltüntetett kódok egyenesen az online boltba vezetik a fogyasztót.” – magyarázza Inotay Balázs, a Cellum Global stratégiai igazgatója.

Technológiák harca
A MasterCard a barcelonai Mobile World Congress konferencián mutatta be elektronikus pénztárca szolgáltatását, amely a 2012-es tesztidőszak után most széles fogyasztói rétegek számára is elérhetővé vált. A MasterPass néven elindított termék a PayPass Wallet elektronikus pénztárca továbbfejlesztett változata, egyesíti az NFC-n keresztüli vagy QR-kódos bolti fizetést, a távoli mobilfizetést, valamint az internetes fizetést. Legfőbb előnye, hogy a fogyasztók a fizetési és kiszállítási információkat egy biztonságos, könnyen kezelhető felhőben tárolhatják. A terméket idén elsőként Ausztráliában, Kanadában, az USA-ban és Nagy-Britanniában vezetik be, majd még ebben az évben több európai országban is elérhető lesz.
A MasterCard Magyarországon többek között a 2011-ben bevezetett MasterCard Mobile okostelefon alkalmazással vesz részt a mobilfizetés népszerűsítésében: „Tapasztalataink szerint az alkalmazás kényelmi szempontjai és a biztonság az elsődlegesek a hazai felhasználóknak, ezért a fejlődés iránya a minél kényelmesebb, egyszerű használat a magas biztonsági nívó megőrzése mellett.” – mondta Szetnics László, a MasterCard innovatív fizetési megoldásokért felelős vezetője.

A Cellum tapasztalatai szerint a bankkártya-helyettesítő mobilfizetést a legtöbben sárga csekkek befizetésére használják, hiszen a mobilszolgáltatók mellett ma már a nagy közműcégek is kínálnak ilyen lehetőséget a számla rendezésére. Emellett egyre több a MasterCard Mobile-lal befejezett internetes vásárlás. Az új technológiát leggyorsabban a jegyrendelő portálok, az elektronikus cikkeket kínáló webshopok és az étel-házhozszállító szolgáltatások adaptálták. A webshopokban nincs szükség bankkártya adatok megadására, kizárólag a telefonszámot kell beírnunk, így sokkal nagyobb biztonsággal vásárolhatunk.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo