Nyitottabbak vagyunk a mobilfizetésre

Nő a nyitottság a mobilfizetés iránt a MasterCard friss felmérése szerint. Sokan már látják, hogy gyors, kényelmes és innovatív megoldás, de többen aggódnak a biztonság miatt bizonytalanok a technológia terjedésének gyorsaságával kapcsolatban is.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MasterCard friss tanulmánya szerint a közösségi média felhasználók alapvetően nyitottak a mobilfizetésre, azonban több, egyértelmű információt szeretnének az elérhető lehetőségekről, a biztonságról és az ügyfélszolgálatról. A tanulmány 85 ezer mobilfizetéshez kapcsolódó hozzászólást elemzett.

Egyre több a telefon
Az okostelefonnal rendelkező ügyfelek jelenleg leggyakrabban SMS-ezésre, e-mailek küldésére és internetes böngészésre használják a mobiljukat, és többségük - 87 százalék – intenzív vagy közepesen intenzív felhasználónak számít. Kimutatások szerint a bankkártyák számának emelkedése 2008 óta megállt és a hitelkártyák mennyisége pedig jelentősen, 25%-al (mintegy 600ezer darabbal) csökkent. Hazánkban 0,9 darab bankkártya jut egy főre, amely elmarad az európai 1,4-es átlaghoz képest. Ezzel szemben a mobiltelefon-penetráció már 2007-ben elérte a 100%-ot, ami azt jelenti, hogy minden magyar állampolgárra egy mobilkészülék jutott. A felmérés kimutatta, hogy a jelenleg egymillió okostelefon-használó körülbelül 10-12 százaléka lehet nyitott egy új mobilfizetési alkalmazás használatára a MasterCard korábbi felmérése szerint.
A hat hónapos időszak alatt 43 országban, 26 nyelven végzett kutatás megállapította, hogy a technológiai újításokra leginkább nyitottak (early adopterek) körében már sokkal árnyaltabb vélemény a jellemző (58%-uk nyilatkozott pozitívan vagy tényszerűen), mint azok között, akik még csak most ismerkednek a mobilfizetéssel.

Ők 76%-ban pozitív jelzőkkel illették a technológiát: főleg az innovációt, kényelmet és gyorsaságot dicsérték. Ami a kétségeket illeti, az európai felhasználók főként a mobilfizetés biztonságával kapcsolatban aggódnak, illetve azt említik a legtöbb helyen, hogy nem tudják, az új technológia valóban mikor lesz általánosan használt és elfogadott.

Kép:sxc

A mobilfizetés egyre elterjedtebb Magyarországon is – egy tavalyi felméréssorozat szerint a hazai mobiltulajdonosok 12 százaléka legalább hetente egyszer mobilja segítségével rendezi számláját.

„A szolgáltatók és kereskedők lassan felismerik, hogy az új megoldással kényelmesebbé és biztonságosabbá tehetik a vásárlást vevőik számára, miközben a fejlesztés sem ró rájuk különösebben nagy terhet. A mobilfizetés valójában új értékesítési csatornát kínál, melyen a reklám, a fizetés, a vásárlás és a loyalty egyazon csomag része lehet. A kereskedő itt juttathatja el üzeneteit a vásárlónak, és itt promotálhatja termékeit, szolgáltatásait, hiszen a katalógusaiban feltüntetett kódok egyenesen az online boltba vezetik a fogyasztót.” – magyarázza Inotay Balázs, a Cellum Global stratégiai igazgatója.

Technológiák harca
A MasterCard a barcelonai Mobile World Congress konferencián mutatta be elektronikus pénztárca szolgáltatását, amely a 2012-es tesztidőszak után most széles fogyasztói rétegek számára is elérhetővé vált. A MasterPass néven elindított termék a PayPass Wallet elektronikus pénztárca továbbfejlesztett változata, egyesíti az NFC-n keresztüli vagy QR-kódos bolti fizetést, a távoli mobilfizetést, valamint az internetes fizetést. Legfőbb előnye, hogy a fogyasztók a fizetési és kiszállítási információkat egy biztonságos, könnyen kezelhető felhőben tárolhatják. A terméket idén elsőként Ausztráliában, Kanadában, az USA-ban és Nagy-Britanniában vezetik be, majd még ebben az évben több európai országban is elérhető lesz.
A MasterCard Magyarországon többek között a 2011-ben bevezetett MasterCard Mobile okostelefon alkalmazással vesz részt a mobilfizetés népszerűsítésében: „Tapasztalataink szerint az alkalmazás kényelmi szempontjai és a biztonság az elsődlegesek a hazai felhasználóknak, ezért a fejlődés iránya a minél kényelmesebb, egyszerű használat a magas biztonsági nívó megőrzése mellett.” – mondta Szetnics László, a MasterCard innovatív fizetési megoldásokért felelős vezetője.

A Cellum tapasztalatai szerint a bankkártya-helyettesítő mobilfizetést a legtöbben sárga csekkek befizetésére használják, hiszen a mobilszolgáltatók mellett ma már a nagy közműcégek is kínálnak ilyen lehetőséget a számla rendezésére. Emellett egyre több a MasterCard Mobile-lal befejezett internetes vásárlás. Az új technológiát leggyorsabban a jegyrendelő portálok, az elektronikus cikkeket kínáló webshopok és az étel-házhozszállító szolgáltatások adaptálták. A webshopokban nincs szükség bankkártya adatok megadására, kizárólag a telefonszámot kell beírnunk, így sokkal nagyobb biztonsággal vásárolhatunk.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo