Nyitottabbak vagyunk a mobilfizetésre

Nő a nyitottság a mobilfizetés iránt a MasterCard friss felmérése szerint. Sokan már látják, hogy gyors, kényelmes és innovatív megoldás, de többen aggódnak a biztonság miatt bizonytalanok a technológia terjedésének gyorsaságával kapcsolatban is.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MasterCard friss tanulmánya szerint a közösségi média felhasználók alapvetően nyitottak a mobilfizetésre, azonban több, egyértelmű információt szeretnének az elérhető lehetőségekről, a biztonságról és az ügyfélszolgálatról. A tanulmány 85 ezer mobilfizetéshez kapcsolódó hozzászólást elemzett.

Egyre több a telefon
Az okostelefonnal rendelkező ügyfelek jelenleg leggyakrabban SMS-ezésre, e-mailek küldésére és internetes böngészésre használják a mobiljukat, és többségük - 87 százalék – intenzív vagy közepesen intenzív felhasználónak számít. Kimutatások szerint a bankkártyák számának emelkedése 2008 óta megállt és a hitelkártyák mennyisége pedig jelentősen, 25%-al (mintegy 600ezer darabbal) csökkent. Hazánkban 0,9 darab bankkártya jut egy főre, amely elmarad az európai 1,4-es átlaghoz képest. Ezzel szemben a mobiltelefon-penetráció már 2007-ben elérte a 100%-ot, ami azt jelenti, hogy minden magyar állampolgárra egy mobilkészülék jutott. A felmérés kimutatta, hogy a jelenleg egymillió okostelefon-használó körülbelül 10-12 százaléka lehet nyitott egy új mobilfizetési alkalmazás használatára a MasterCard korábbi felmérése szerint.
A hat hónapos időszak alatt 43 országban, 26 nyelven végzett kutatás megállapította, hogy a technológiai újításokra leginkább nyitottak (early adopterek) körében már sokkal árnyaltabb vélemény a jellemző (58%-uk nyilatkozott pozitívan vagy tényszerűen), mint azok között, akik még csak most ismerkednek a mobilfizetéssel.

Ők 76%-ban pozitív jelzőkkel illették a technológiát: főleg az innovációt, kényelmet és gyorsaságot dicsérték. Ami a kétségeket illeti, az európai felhasználók főként a mobilfizetés biztonságával kapcsolatban aggódnak, illetve azt említik a legtöbb helyen, hogy nem tudják, az új technológia valóban mikor lesz általánosan használt és elfogadott.

Kép:sxc

A mobilfizetés egyre elterjedtebb Magyarországon is – egy tavalyi felméréssorozat szerint a hazai mobiltulajdonosok 12 százaléka legalább hetente egyszer mobilja segítségével rendezi számláját.

„A szolgáltatók és kereskedők lassan felismerik, hogy az új megoldással kényelmesebbé és biztonságosabbá tehetik a vásárlást vevőik számára, miközben a fejlesztés sem ró rájuk különösebben nagy terhet. A mobilfizetés valójában új értékesítési csatornát kínál, melyen a reklám, a fizetés, a vásárlás és a loyalty egyazon csomag része lehet. A kereskedő itt juttathatja el üzeneteit a vásárlónak, és itt promotálhatja termékeit, szolgáltatásait, hiszen a katalógusaiban feltüntetett kódok egyenesen az online boltba vezetik a fogyasztót.” – magyarázza Inotay Balázs, a Cellum Global stratégiai igazgatója.

Technológiák harca
A MasterCard a barcelonai Mobile World Congress konferencián mutatta be elektronikus pénztárca szolgáltatását, amely a 2012-es tesztidőszak után most széles fogyasztói rétegek számára is elérhetővé vált. A MasterPass néven elindított termék a PayPass Wallet elektronikus pénztárca továbbfejlesztett változata, egyesíti az NFC-n keresztüli vagy QR-kódos bolti fizetést, a távoli mobilfizetést, valamint az internetes fizetést. Legfőbb előnye, hogy a fogyasztók a fizetési és kiszállítási információkat egy biztonságos, könnyen kezelhető felhőben tárolhatják. A terméket idén elsőként Ausztráliában, Kanadában, az USA-ban és Nagy-Britanniában vezetik be, majd még ebben az évben több európai országban is elérhető lesz.
A MasterCard Magyarországon többek között a 2011-ben bevezetett MasterCard Mobile okostelefon alkalmazással vesz részt a mobilfizetés népszerűsítésében: „Tapasztalataink szerint az alkalmazás kényelmi szempontjai és a biztonság az elsődlegesek a hazai felhasználóknak, ezért a fejlődés iránya a minél kényelmesebb, egyszerű használat a magas biztonsági nívó megőrzése mellett.” – mondta Szetnics László, a MasterCard innovatív fizetési megoldásokért felelős vezetője.

A Cellum tapasztalatai szerint a bankkártya-helyettesítő mobilfizetést a legtöbben sárga csekkek befizetésére használják, hiszen a mobilszolgáltatók mellett ma már a nagy közműcégek is kínálnak ilyen lehetőséget a számla rendezésére. Emellett egyre több a MasterCard Mobile-lal befejezett internetes vásárlás. Az új technológiát leggyorsabban a jegyrendelő portálok, az elektronikus cikkeket kínáló webshopok és az étel-házhozszállító szolgáltatások adaptálták. A webshopokban nincs szükség bankkártya adatok megadására, kizárólag a telefonszámot kell beírnunk, így sokkal nagyobb biztonsággal vásárolhatunk.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo