Nagyágyúk az önvezető-iparban

Amerikai szoftverrel futnak majd a Volkswagen és a Hyundai  önműködő villanyautói. A nagy autógyártók lázasan dolgoznak ugyan a jövő kocsijain, de a szükséges elektronikához csak Amerikában találnak partnert.

A pittsburgi Aurora Innovation a napokban írt alá szerződést a Volkswagen és a Hyundai konszernnel azok vezető nélküli, elektromos meghajtású járművei szoftverének szállítására. Az Aurora csak tavaly alakult, de három alapítója több, mint biztonságos garanciát jelent. Chris Umson a Google önjáró kocsi-programjának kezdeményezője és sokáig műszaki vezetője volt, Sterling Aderson a Tesla villanyautó-gyár Autopilot-programját vezette, míg Drew Bagnell az Uber vezető nélküli autóinak fejlesztését irányította.

Kép: Volkswagen

Szakértelemre mindenesetre nem kis szükség lesz az úton, amely belátható időn belül elvezet az önjáró kocsik megjelenéséhez. A fejlesztőknek többek között mérlegelniük kell, milyen (s főleg: milyen költségű) szenzorokat kapjanak a kocsik, hogyan alakíthatják azok fogyasztását, milyen szabályozási, biztonsági és biztosítási feltételeknek kell majd megfelelnie ezeknek az autóknak.

Az Aurorát nagy titkolózás jellemzi, azt sem hozták nyilvánosságra, hány ember dolgozik a high-tech cégnél. A vállalkozás eddig a Ford amerikai luxus-szedánját, a Lincolnt használta kísérleteinél, most várhatóan VW-k és a koreai gyár kocsijai lesznek soron.

Hollandia áll az élen az e-mobilitás versenyben
Az innovatív autóipar piacon csak Hollandia tudja felvenni a lépést az ázsiai országokkal, ahol Kína vezeti a mezőnyt. Európa komoly lemaradásban van: Ázsiában 2017 első felében kétszer annyi elektromos és hibrid autót adtak el, mint Nyugat-Európában. Ez derül ki a Roland Berger legújabb, autóipari tanulmányából.
Tanulságos, hogy mind a Volkswagen, mind a Hyundai hosszú évek óta próbálkozik vezető nélküli kocsik kifejlesztésével, de ez láthatóan nem sikerült, ezért született meg az együttműködés az amerikai partnerrel.

Hasonlóan jártak el egyébként a nagy amerikai autógyárak is: A General Motors még 2016-ban megvette az ezen a területen kiváló Cruise nevű startupot, míg a Ford 1 mrd. dollárt ruház be öt év alatt egy ugyancsak frissen alapított, Argo AI nevű startupba. Azt a Carnegie Mellon Egyetem mérnökei és informatikusai alapították, akik - társaikhoz hasonlóan -. a mesterséges, “tanuló” intelligencia új lehetőségeit is felhasználva dolgoznak a robot-autók fejlesztésén. (Forrás: Wired)

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo