Nagyágyúk az önvezető-iparban

Amerikai szoftverrel futnak majd a Volkswagen és a Hyundai  önműködő villanyautói. A nagy autógyártók lázasan dolgoznak ugyan a jövő kocsijain, de a szükséges elektronikához csak Amerikában találnak partnert.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A pittsburgi Aurora Innovation a napokban írt alá szerződést a Volkswagen és a Hyundai konszernnel azok vezető nélküli, elektromos meghajtású járművei szoftverének szállítására. Az Aurora csak tavaly alakult, de három alapítója több, mint biztonságos garanciát jelent. Chris Umson a Google önjáró kocsi-programjának kezdeményezője és sokáig műszaki vezetője volt, Sterling Aderson a Tesla villanyautó-gyár Autopilot-programját vezette, míg Drew Bagnell az Uber vezető nélküli autóinak fejlesztését irányította.

Kép: Volkswagen

Szakértelemre mindenesetre nem kis szükség lesz az úton, amely belátható időn belül elvezet az önjáró kocsik megjelenéséhez. A fejlesztőknek többek között mérlegelniük kell, milyen (s főleg: milyen költségű) szenzorokat kapjanak a kocsik, hogyan alakíthatják azok fogyasztását, milyen szabályozási, biztonsági és biztosítási feltételeknek kell majd megfelelnie ezeknek az autóknak.

Az Aurorát nagy titkolózás jellemzi, azt sem hozták nyilvánosságra, hány ember dolgozik a high-tech cégnél. A vállalkozás eddig a Ford amerikai luxus-szedánját, a Lincolnt használta kísérleteinél, most várhatóan VW-k és a koreai gyár kocsijai lesznek soron.

Hollandia áll az élen az e-mobilitás versenyben
Az innovatív autóipar piacon csak Hollandia tudja felvenni a lépést az ázsiai országokkal, ahol Kína vezeti a mezőnyt. Európa komoly lemaradásban van: Ázsiában 2017 első felében kétszer annyi elektromos és hibrid autót adtak el, mint Nyugat-Európában. Ez derül ki a Roland Berger legújabb, autóipari tanulmányából.
Tanulságos, hogy mind a Volkswagen, mind a Hyundai hosszú évek óta próbálkozik vezető nélküli kocsik kifejlesztésével, de ez láthatóan nem sikerült, ezért született meg az együttműködés az amerikai partnerrel.

Hasonlóan jártak el egyébként a nagy amerikai autógyárak is: A General Motors még 2016-ban megvette az ezen a területen kiváló Cruise nevű startupot, míg a Ford 1 mrd. dollárt ruház be öt év alatt egy ugyancsak frissen alapított, Argo AI nevű startupba. Azt a Carnegie Mellon Egyetem mérnökei és informatikusai alapították, akik - társaikhoz hasonlóan -. a mesterséges, “tanuló” intelligencia új lehetőségeit is felhasználva dolgoznak a robot-autók fejlesztésén. (Forrás: Wired)

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo