A Talanx az év elején leállította azt a részlegét, ahol több napon át tesztelték a vezető posztra jelentkezőket. A hosszú kiválasztási folyamatot most egyetlen, félórás telefonbeszélgetés helyettesíti, amelyet a jelölt számítógéppel folytat.
Kérdésekre kell válaszolnia – például arra, mit jelent számára egy tökéletes nap. Az aacheni Precire nevű startup által kidolgozott szoftver a jelölt által mondottak alapján többek között azt hivatott kideríteni, mennyire illeszkedik az a cég kultúrájához.
Eredetileg call-centerek munkatársainak kiválasztására dolgozták ki, majd kiderült, az így készült „felvételi beszélgetések” eredménye túlnyomó többségében megegyezik a személyes beszélgetések tanulságaival.
A különbség: az utóbbi hosszú, és több ember munkájára támaszkodik, így költséges, a gépesített pedig gyors, olcsó és megbízható. A gépesített beszélgetésre mindenképpen gondosan fel kell készülni, hiszen az algoritmusok például világosan kimutatják, ha az illető érdemi válasz helyett töltelékszavakat, frázisokat használ…
Vannak, akik szerint emberek ilyenfajta „értékelése” személyiségi jogokat is felvet, de a Német Üzleti Tanácsadók Szövetségének álláspontja szerint a rendszert a HR hasznos kiegészítéseként igenis lehet alkalmazni. Így történik ez például a Fraportnál, a frankfurti repülőteret működtető vállalatnál.
(Forrás: dpa)