Az elmúlt évtizedben 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt a Microsoft világversenyén, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek Szervezetének millenniumi fejlesztési céljaiból vagy saját országuk problémáiból. A versenyen a csapatok a Játék, az Innováció és a Segít a technológia kategóriában mutatták be innovatív alkalmazásaikat, melyeket Microsoft platformokra – Windows 8-ra, Windows Phone-ra és Windows Azure-ra – fejlesztettek ki.
A zsűri az informatikai és gazdasági szektor jeles szereplőiből állt. Tagja volt Elise Sass, a Microsoft kelet-közép-európai startup programokért felelős vezetője, Kádas Péter, a Startupdate.hu bloggere és a Brandvocat ügyvezető igazgatója, Papp István, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója, Simó György, a Day One Capital ügyvezető partnere, valamint Záboji Péter, a European Entrepreneurship Foundation alapítója és elnöke.
A számos kiváló alkalmazás közül a zsűri végül a PlanB Labs csapata által készített Learn Invisible mellett tette le a voksát. Az applikáció valójában egy popkulturális játék, amelyben híres embereket, rajzfilmhősöket, épületeket vagy logókat kell kitalálni a teljes kép mindössze egy kis részlete alapján. A kreativ gondolkodást fejlesztő alkalmazás folyamatosan nehezedő feladványai között szerepel Barack Obama, a Taj Mahal, Pinokkió, illetve a Flinstones család is.
A második helyen a StatzUp végzett, amely a labdarúgás világából közöl egyedülállóan érdekes és részletes statisztikákat, illetve lehetővé teszi, hogy a felhasználók folyamatosan, valós időben nyomon kövessék kedvenc csapataik vagy játékosaik teljesítményét. A bronzérem a MediFrame-nek jutott, amely az autista gyermekek és nevelőik számára ad nélkülözhetetlen segítséget azáltal, hogy a modern technológiák felhasználásával újraértelmezi az „Én könyvet”, amely az autisták számára oly nehéz önismerethez segíti hozzá felhasználóját.
A verseny döntőjét idén júliusban az oroszországi Szentpéterváron rendezik, melyre több száz diákot várnak szerte az egész világból. Az idei Imagine Cup különlegessége, hogy a nyertes fiatal fejlesztők a verseny történetében először összesen mintegy 300 ezer dollárt kapnak ötleteik megvalósítására. Az egyes kategóriákban első helyezést elnyerő csapatokat 50 ezer, a másodikat 10 ezer, a harmadikat pedig 5 ezer dollárral jutalmazza a zsűri.