Már sms-ben is átvernek a csalók - ez a módszerük

Egyre kifinomultabb módszerekkel fosztják ki áldozataikat a csalók. A világjárvány kezdete óta a kibercsalások hatalmas mértékben kiterjedtek. Ezek a csalók ma már az összes jelentős közösségi média platformon vagy akár közvetlen üzeneteken keresztül  is célba veszik az embereket, és nem korlátozzák magukat kriptovalutákra, hanem kiaknázzák az aranyat és más valutaformákat, vagy egyéb kereskedési értékeket is. “A legteljesebb mértékben kihasználják a lehetőségeket, szó szerint” mondta Sean Gallagher, a Sophos vezető fenyegetéskutatója.

A Sophos elemzése két kiterjedt, jelenleg is működő “pig butchering” vagy “sha zhu pan” körről szól (ezek komplex és hosszan tartó pénzügyi átverések, amelyek az áldozatoknak több ezer dollárba is kerülhetnek), amelyeket Ázsiából irányítanak a csalók. Az egyik, hongkongi székhelyű kör egy hamis aranykereskedő piaccal bír, míg a másik, kambodzsai székhelyű kör a kínai szervezett bűnözéshez kötődik és mindössze egy hónap alatt 500 ezer dollár értékű kriptovalutát hozott a csalóknak. Mindkét átverés során a Sophos vezető fenyegetéskutatóját, Sean Gallaghert vették célba Twitteren és szöveges üzeneteken keresztül, nem pedig társkereső appok használata során, amely a hagyományos módszer az áldozatok felkutatására és célba vételére.

Nagyon kell vigyázni (Fotó: Depositphotos)
Nagyon kell vigyázni (Fotó: Depositphotos)

“Két éve követjük és részletezzük a CryptoRom nevű ‘pig butchering’ átverések csoportját. A ’pig butchering’ ezen része romantika-alapú csalikra épít, ahol a csalók társkereső appokon keresztül keresik meg a potenciális áldozatokat, majd arra kérik őket, hogy fektessenek be hamis kriptokereskedelmi alkalmazásokba. Ám a CryptoRom valójában csak a jéghegy csúcsa. A világjárvány kezdete óta a kibercsalások e típusa hatalmas mértékben kiterjedt. Ezek a csalók ma már az összes jelentős közösségi média platformon vagy akár közvetlen üzeneteken keresztül  is célba veszik az embereket, és nem korlátozzák magukat kriptovalutákra, hanem kiaknázzák az aranyat és más valutaformákat, vagy egyéb kereskedési értékeket is.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo