„Amennyiben számunkra releváns reklámokat látunk, az sokkal jobb nekünk is, hiszen a Facebook hírfolyamunk nem lesz olyan, mint a spam mappánk a levelezésünkben. Ha érdektelen hirdetéseket kellene átgörgetnünk, a hirdetőnek is sokkal drágább lenne elérnie a célcsoportját. Ezzel nőnének a vállalkozások költségei, az beépülne a szolgáltatások és a termékek árába, mindezért a végfelhasználóval fizettetne. Minden azon múlik, hogy mennyien fogadják el a sütiket” – mutatott rá.
A Kiszervezett Marketing Kft. ügyvezetője megjegyezte, egy jó marketingügynökség kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a hirdetések gyakorisága ne haladja meg azt a szintett, ami után a reklámok már idegesítőek, amivel már a kívánt hatás ellenkezőjét válthatják ki és kárára válhat a brandnek.
Kérdésre válaszolva beszélt arról is, a weboldalak nem lehallgatják a készülékeinket. Ilyen gyanús esetekben is csak annyi történik, hogy paraméter alapján tűpontosan kategorizál minket az algoritmus, mire lehet szükségünk a közeljövőben, ami olyan érzést kelthet bennünk, mintha a telefonbeszélgetésünk alapján tenné mindezt.
Példaként említette, hogy ha valaki gyermeket vár, szinte biztosan babatermékes hirdetésekkel fog többször találkozni, ha pedig valaki nyaralni megy, akkor az utazással kapcsolatos reklámokra kell készülnie az azt megelőző napokban.
„Azt veszem észre, hogy az emberek egyre kevésbé szeretik megosztani az adataikat bárkivel. A digitális lábnyom valóban egyre nagyobb, viszont azzal, hogy próbáljuk ezt korlátozni, csak saját magunknak ártunk, hiszen végül nekünk lesz drágább az adott termék, ha a cégek a szűrési lehetőségeit korlátozzuk és ezáltal nő a marketingköltség” – zárta a gondolatait Dávid Ádám.