Az eredményeket Pintér Róbert, a Corvinus Egyetem adjunktusa, a Digiméter kutatásvezetője is értelmezte:
„A 2022. év végi várakozásunk, hogy a kibontakozó válság erősíteni fogja a hatékonyságot növelő digitalizációt, vágyvezérelt gondolkodásnak bizonyult. A cégek inkább a már korábban bevált – jellemzően nem digitális – megoldásokhoz nyúltak vissza. Magyarországon megállni látszik az idő a kis- és középvállalkozásoknál a digitalizáció vonatkozásában. Egy-két kivételtől eltekintve (például pénzügyi terület, távmunka vagy Google Cégprofil jelenlét) visszarendeződést látni a koronavírus előtt megszokott világba. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy aki most erősít digitalizációban, könnyen versenyelőnyre tehet szert a hazai szereplőkkel szemben. Valamint nagyobb eséllyel lesz képes felvenni a versenyt a hazánkban egyre aktívabb, erősebben digitalizált külföldi szereplőkkel szemben is.”
A Digiméter kutatás főtámogatója 2024-ben a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, melynek általános alelnöke is összefoglalta gondolatait a témában. Dr. Balog Ádám szerint: „Ha egy vállalkozás napjainkban működőképes akar maradni, vagy – ami ennél is fontosabb – sikeres akar lenni, akkor a digitalizációról nem elérendő célként, hanem a hétköznapi működés alapvető eszközeként kell gondolkodnia. A vállalkozások számára a digitalizáció nem választható lehetőség, hanem a fennmaradás és a fejlődés útja. A Digiméter kutatása nem csak azért fontos, mert pontos képet ad a kkv-k digitalizációjának státuszáról, hanem arra is kitűnő példa, hogy a tudomány, a tudományos háttér miként segítheti az üzleti vállalkozások mindennapjait és gyakorlati fejlődését.”