Fertőznek, de nem tudjuk, honnan

A felhasználókra leselkedő leggyakoribb online veszély a vírus: a megkérdezettek majdnem fele (42%) már találkozott vírusokkal, vagy azok célpontja volt, és 22% esett áldozatul. Az áldozatok majdnem egy harmadának azonban (29%) fogalma sincs, hogyan kerülhetett vírus készülékére - derült ki egy friss kutatásból.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A legtöbb fertőzést vírusok okozzák, és a támadások kifinomultsága továbbra is nő. Következésképpen az internet felhasználók több problémával szembesülhetnek, mint például a készülék lassulása (24%), kéretlen hirdetések (22%), és gyanús honlapokra való átirányítás (13%). A készülékek 7%-a már nem működött a támadást követően – derült ki a Kaspersky Lab és a B2B International piackutató cég közös kutatásából.

A fertőzéseknek pénzügyi következményei is vannak: a felhasználók egy harmada (36%) azt mondta, hogy pénzt kellett költeniük a vírus okozta probléma javítására, melynek esetenkénti átlagértéke 121 dollár volt.  A vírusok sokféleképpen terjedhetnek és bár a fertőzés forrása felhasználónként változik, a tanulmány azt találta, hogy a legtöbb fertőzés gyanús honlapok (42%) meglátogatásakor történik. A hamis applikációk és szoftverek (22%) valamint a pendrive-ok (20%) is gyakori fertőzésforrások.

A karácsonyi szezon különösen veszélyes időszak!

Az e-mailek és chat programok is terjeszthetnek vírusokat. A résztvevők majdnem egy ötöde (18%) azt mondta, hogy már kapott vírust e-mailben vagy más üzenetben ismeretlenektől, és 16%-a tapasztalta ugyanezt ismerőstől érkezett e-mailben vagy üzenetben. A meghackelt honlapokat és más fertőzött készülékről átmentett vírusokat a felhasználók 16%-a említette, mint veszélyforrást. Habár az áldozatok 29%-a nem tudja, mi volt a fertőzés forrása.

"A vírusfenyegetettség folyamatos fejfájást okoz a fogyasztóknak, mivel a kiberbűnözők egyre szofisztikáltabb és ravaszabb támadásokat indítanak mindennap a készülékeink ellen." – mondja Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Fogyasztói üzletágának vezetője. "Ha a megkérdezett internet felhasználók egy harmada egyáltalán nem tudja, hogy fertőzött, akkor tovább terjeszthetik a vírust még több készüléken, személyes és pénzügyi adatokat veszélyeztetve. A biztonság érdekében a fogyasztók tudatosabbak kell, hogy legyenek, amikor új holnapokra látogatnak vagy ismeretlen alkalmazásokat és e-maileket nyitnak meg. A dolgok pénzügyi oldalát nézve kétségtelenül a legjobb megoldás a megbízható védelem, a tudatosság és az éberség."

Személyre szabott vírusok támadnak jövőre
A Kaspersky Lab szakértői csapata évente elkészíti a Kiberveszély Előrejelzéseket. A 2017-es lista olyan veszélyeket említ, mint a személyre szabott vírusok és eszközök, a támadók azonosításának növekvő nehézsége, az internet világának törékenysége, és a kibertámadások fegyverként való használata az információs háborúban.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo