Fertőznek, de nem tudjuk, honnan

A felhasználókra leselkedő leggyakoribb online veszély a vírus: a megkérdezettek majdnem fele (42%) már találkozott vírusokkal, vagy azok célpontja volt, és 22% esett áldozatul. Az áldozatok majdnem egy harmadának azonban (29%) fogalma sincs, hogyan kerülhetett vírus készülékére - derült ki egy friss kutatásból.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

A legtöbb fertőzést vírusok okozzák, és a támadások kifinomultsága továbbra is nő. Következésképpen az internet felhasználók több problémával szembesülhetnek, mint például a készülék lassulása (24%), kéretlen hirdetések (22%), és gyanús honlapokra való átirányítás (13%). A készülékek 7%-a már nem működött a támadást követően – derült ki a Kaspersky Lab és a B2B International piackutató cég közös kutatásából.

A fertőzéseknek pénzügyi következményei is vannak: a felhasználók egy harmada (36%) azt mondta, hogy pénzt kellett költeniük a vírus okozta probléma javítására, melynek esetenkénti átlagértéke 121 dollár volt.  A vírusok sokféleképpen terjedhetnek és bár a fertőzés forrása felhasználónként változik, a tanulmány azt találta, hogy a legtöbb fertőzés gyanús honlapok (42%) meglátogatásakor történik. A hamis applikációk és szoftverek (22%) valamint a pendrive-ok (20%) is gyakori fertőzésforrások.

A karácsonyi szezon különösen veszélyes időszak!

Az e-mailek és chat programok is terjeszthetnek vírusokat. A résztvevők majdnem egy ötöde (18%) azt mondta, hogy már kapott vírust e-mailben vagy más üzenetben ismeretlenektől, és 16%-a tapasztalta ugyanezt ismerőstől érkezett e-mailben vagy üzenetben. A meghackelt honlapokat és más fertőzött készülékről átmentett vírusokat a felhasználók 16%-a említette, mint veszélyforrást. Habár az áldozatok 29%-a nem tudja, mi volt a fertőzés forrása.

"A vírusfenyegetettség folyamatos fejfájást okoz a fogyasztóknak, mivel a kiberbűnözők egyre szofisztikáltabb és ravaszabb támadásokat indítanak mindennap a készülékeink ellen." – mondja Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Fogyasztói üzletágának vezetője. "Ha a megkérdezett internet felhasználók egy harmada egyáltalán nem tudja, hogy fertőzött, akkor tovább terjeszthetik a vírust még több készüléken, személyes és pénzügyi adatokat veszélyeztetve. A biztonság érdekében a fogyasztók tudatosabbak kell, hogy legyenek, amikor új holnapokra látogatnak vagy ismeretlen alkalmazásokat és e-maileket nyitnak meg. A dolgok pénzügyi oldalát nézve kétségtelenül a legjobb megoldás a megbízható védelem, a tudatosság és az éberség."

Személyre szabott vírusok támadnak jövőre
A Kaspersky Lab szakértői csapata évente elkészíti a Kiberveszély Előrejelzéseket. A 2017-es lista olyan veszélyeket említ, mint a személyre szabott vírusok és eszközök, a támadók azonosításának növekvő nehézsége, az internet világának törékenysége, és a kibertámadások fegyverként való használata az információs háborúban.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo