Eurómilliók az űrből

A nemzetközi műholdas szolgáltató, a SES vállalatcsoport kiemelkedő eredménnyel zárta az idei év első felét. 117,2 millió háztartást érnek el.

2008 első hat hónapjában a SES vállalatcsoport összes üzleti szegmensében növekedés volt tapasztalható, a SES NEW SKIES új ügyfeleinek száma várakozáson felüli növekedést mutat, a SES ASTRA pedig sikeres működésével továbbra is a csoport fő gazdasági hajtóereje.

A 2007-es ASTRA Satellite Monitor piackutatási eredmények azt mutatják, hogy a teljes ASTRA és SIRIUS penetráció (a DTH és a kábeles műsorközvetítés egyaránt) növekedett, a két műholdas rendszer ma már összesen 117,2 millió háztartást ér el, az általuk közvetített TV és rádió csatornák száma pedig összesen 2 433, mely 6százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.

A SES vállalatcsoport pénzügyi összefoglaló:

  • A pénzügyi beszámolóban szereplő bevétel a korábbi évhez hasonlóan 788,5 millió euró (2007: 789,1 millió euró)
  • A pénzügyi beszámolóban szereplő EBITDA a tavalyi évhez hasonlóan 550,2 millió euró (2007: 548,2 millió euró)
  • Az üzemi eredmény 10,3 százalékkal növekedett, így elérte a 329,5 millió eurót
    (2007: 298,8 millió euró)
  • A nettó eredmény 13,5 százalékkal, 235,8 millió euróra növekedett (2007: 207,8 millió euró)
  • Az egy részvényre jutó nyereség 40 százalékkal, 0,59 euróra növekedett (2007: 0,42 euró)
  • A vállalatcsoport transzponder kihasználtsága 2008 első félévét követően 77 százalékos (2007: 75 százalék)

Az ASTRA műholdak jelenleg összesen 42 HD csatornát közvetítenek a legfontosabb európai piacokra. A műsorszórási infrastruktúrák közül Európában a műholdas műsorközvetítés erősödött a legnagyobb mértékben, ezt bizonyítja, hogy jelenleg több, mint 4 millió otthon rendelkezik DTH jelfogadással. (A cégbirodalom június 4-én kezdte meg új HD demó csatornájának sugárzását.)

Az idei évben a SES ASTRA új szélessávú szolgáltatása, az ASTRA2Connect új lendületet kapott és jelenleg tíz szolgáltatón keresztül kilenc európai országba jut el. A legfrissebb szerződött felek között van a Deutsche Telekom és a France Telecom leányvállalata a NordNet, mely beépítette az ASTRA2Connect-et a fogyasztóinak nyújtott internet szolgáltatások közé. A SES ASTRA új szolgáltatásának köszönhetően azok a fogyasztók is élvezhetik a szélessáv előnyeit, akikhez földi hálózat már nem ér el.

A Solaris Mobile, mely a SES ASTRA és az Eutelsat közös vállalata, 2008 elején Dublin-ban hivatalosan is megalakult. Európában először a Solaris Mobile fog műholdas "payload" szolgáltatást (nettó teherbírás vagy kapacitás) nyújtani. Ennek köszönhetően video és adatszolgáltatást lehet mobil eszközökre közvetíteni, melyek alkalmazhatók lesznek a műsortovábbítási, telekommunikációs, az automata és a közlekedési infrastruktúrákban is. A kapcsolódó szolgáltatások elindítását 2009 elejére tervezik. A vállalat egy 2,00 GHz frekvenciájú, úgynevezett S-sávon fog működni, mely kifejezetten műholdas és földi mobil szolgáltatások tárolására szolgál.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo