Értesítést küld a késő poggyászról az American Airlines is

Értesítést küld az American Airlines az utasoknak a mobiltelefonos alkalmazás segítségével, ha az utas poggyásza nem oda, vagy nem akkor érkezik meg, ahova annak tulajdonosa.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az értesítés kiküldéséhez a légitársaság elsősorban a megadott telefonszámot használja, de a hűségprogramjában résztvevőket előnyben részesítik: nekik az okostelefonos alkalmazáson keresztül, push üzenetként érkezik meg a jó információt biztosan nem tartalmazó üzenet.

Amennyiben a csomag késve érkezik, akkor az üzenetben arra kérik az utast, hogy a repülőtéren vegye fel a kapcsolatot a csomagkezelővel, hogy megbeszéljék a későbbi csomagfelvétel helyszínét és idejét.

Kép:Pixabay

Az adatok forrása az utasfelvételi pultnál felvett adatok: a poggyász vonalkódos azonosítója, amely tartalmaz minden adatot. A mindig friss információ biztosítása érdekében a poggyászrakodás több szakaszában is beolvassák a vonalkódot, így a légitársaság folyamatosan nyomon tudja követni a feladott bőröndöt.

Az American Airlines ezzel csatlakozik a Deltához, amely a főbb repülőtereken nyomkövető rendszert fejlesztett ki, ez azonban nem vonalkód-alapú, hanem rádiófrekvenciás azonosítást használ a poggyász helyzetének azonosításához. Egy tanulmány szerint ezzel a módszerrel 99 százalékosra növelhető a kézbesítés, és ezzel 3 milliárd dollárt spórolnak meg a szektornak.

A légitársaságok az elmúlt évben milliárdokat öltek a csomagkezelő rendszerek modernizálására, hogy csökkentsék a félrekezelt, vagy nem kézbesített poggyászokat. A Lufthansa például digitális poggyászszalagot vezetett be, és a mobilalkalmazáson keresztül pontosan figyelemmel kísérhető a feladott poggyász útja.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint globálisan egy évben mintegy 4 milliárd poggyászt szállítanak a légitársaságok, és bár mindössze 0,43 százalékot tesz ki az elveszett poggyászok aránya, ezt tovább szeretnék csökkenteni. Így is 17,3 millió elveszett poggyászról van szó éves szinten. Forrás: airportal.hu

A légitársaságoknak minden esetben gondoskodniuk kell utasaik hazaszállításáról
A légitársaságoknak minden esetben gondoskodniuk kell utasaik hazaszállításáról, ez alól semmilyen körülmény, sem vihar, sem műszaki hiba nem mentesíti a cégeket - hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az MTI-nek pénteken eljutatott közleményében, miután a Ryanair ír légitársaság szerda esti Madridból Budapestre tartó járata Pozsonyban szállt le, és az utasokat a szlovák fővárosban hagyták. A FEOSZ ezért azt javasolja a fogyasztóknak, hogy minél hamarabb nyújtsák be a Ryanairnél kárigényüket, és ahhoz feltétlenül mellékeljék a kárt igazoló bizonylatokat. A Pozsonyban maradt utasok követelhetik költségeik, így például a hazaút és a teljes kifizetett jegyár megtérítését. Ha a panaszuknak nem tesz eleget a társaság, akkor a szövetség azt tanácsolja, hogy indítsanak ingyenes békéltető testületi eljárást az ügybe.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo