Értesítést küld a késő poggyászról az American Airlines is

Értesítést küld az American Airlines az utasoknak a mobiltelefonos alkalmazás segítségével, ha az utas poggyásza nem oda, vagy nem akkor érkezik meg, ahova annak tulajdonosa.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az értesítés kiküldéséhez a légitársaság elsősorban a megadott telefonszámot használja, de a hűségprogramjában résztvevőket előnyben részesítik: nekik az okostelefonos alkalmazáson keresztül, push üzenetként érkezik meg a jó információt biztosan nem tartalmazó üzenet.

Amennyiben a csomag késve érkezik, akkor az üzenetben arra kérik az utast, hogy a repülőtéren vegye fel a kapcsolatot a csomagkezelővel, hogy megbeszéljék a későbbi csomagfelvétel helyszínét és idejét.

Kép:Pixabay

Az adatok forrása az utasfelvételi pultnál felvett adatok: a poggyász vonalkódos azonosítója, amely tartalmaz minden adatot. A mindig friss információ biztosítása érdekében a poggyászrakodás több szakaszában is beolvassák a vonalkódot, így a légitársaság folyamatosan nyomon tudja követni a feladott bőröndöt.

Az American Airlines ezzel csatlakozik a Deltához, amely a főbb repülőtereken nyomkövető rendszert fejlesztett ki, ez azonban nem vonalkód-alapú, hanem rádiófrekvenciás azonosítást használ a poggyász helyzetének azonosításához. Egy tanulmány szerint ezzel a módszerrel 99 százalékosra növelhető a kézbesítés, és ezzel 3 milliárd dollárt spórolnak meg a szektornak.

A légitársaságok az elmúlt évben milliárdokat öltek a csomagkezelő rendszerek modernizálására, hogy csökkentsék a félrekezelt, vagy nem kézbesített poggyászokat. A Lufthansa például digitális poggyászszalagot vezetett be, és a mobilalkalmazáson keresztül pontosan figyelemmel kísérhető a feladott poggyász útja.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint globálisan egy évben mintegy 4 milliárd poggyászt szállítanak a légitársaságok, és bár mindössze 0,43 százalékot tesz ki az elveszett poggyászok aránya, ezt tovább szeretnék csökkenteni. Így is 17,3 millió elveszett poggyászról van szó éves szinten. Forrás: airportal.hu

A légitársaságoknak minden esetben gondoskodniuk kell utasaik hazaszállításáról
A légitársaságoknak minden esetben gondoskodniuk kell utasaik hazaszállításáról, ez alól semmilyen körülmény, sem vihar, sem műszaki hiba nem mentesíti a cégeket - hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az MTI-nek pénteken eljutatott közleményében, miután a Ryanair ír légitársaság szerda esti Madridból Budapestre tartó járata Pozsonyban szállt le, és az utasokat a szlovák fővárosban hagyták. A FEOSZ ezért azt javasolja a fogyasztóknak, hogy minél hamarabb nyújtsák be a Ryanairnél kárigényüket, és ahhoz feltétlenül mellékeljék a kárt igazoló bizonylatokat. A Pozsonyban maradt utasok követelhetik költségeik, így például a hazaút és a teljes kifizetett jegyár megtérítését. Ha a panaszuknak nem tesz eleget a társaság, akkor a szövetség azt tanácsolja, hogy indítsanak ingyenes békéltető testületi eljárást az ügybe.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo