Az értesítés kiküldéséhez a légitársaság elsősorban a megadott telefonszámot használja, de a hűségprogramjában résztvevőket előnyben részesítik: nekik az okostelefonos alkalmazáson keresztül, push üzenetként érkezik meg a jó információt biztosan nem tartalmazó üzenet.
Amennyiben a csomag késve érkezik, akkor az üzenetben arra kérik az utast, hogy a repülőtéren vegye fel a kapcsolatot a csomagkezelővel, hogy megbeszéljék a későbbi csomagfelvétel helyszínét és idejét.
Az adatok forrása az utasfelvételi pultnál felvett adatok: a poggyász vonalkódos azonosítója, amely tartalmaz minden adatot. A mindig friss információ biztosítása érdekében a poggyászrakodás több szakaszában is beolvassák a vonalkódot, így a légitársaság folyamatosan nyomon tudja követni a feladott bőröndöt.
Az American Airlines ezzel csatlakozik a Deltához, amely a főbb repülőtereken nyomkövető rendszert fejlesztett ki, ez azonban nem vonalkód-alapú, hanem rádiófrekvenciás azonosítást használ a poggyász helyzetének azonosításához. Egy tanulmány szerint ezzel a módszerrel 99 százalékosra növelhető a kézbesítés, és ezzel 3 milliárd dollárt spórolnak meg a szektornak.
A légitársaságok az elmúlt évben milliárdokat öltek a csomagkezelő rendszerek modernizálására, hogy csökkentsék a félrekezelt, vagy nem kézbesített poggyászokat. A Lufthansa például digitális poggyászszalagot vezetett be, és a mobilalkalmazáson keresztül pontosan figyelemmel kísérhető a feladott poggyász útja.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint globálisan egy évben mintegy 4 milliárd poggyászt szállítanak a légitársaságok, és bár mindössze 0,43 százalékot tesz ki az elveszett poggyászok aránya, ezt tovább szeretnék csökkenteni. Így is 17,3 millió elveszett poggyászról van szó éves szinten. Forrás: airportal.hu