Emberi összefogás kell a tárgyak internetéhez

Nyílt megoldások alkalmazására és iparágakon átívelő együttműködésre szólította fel a cégeket a tárgyak internetében (Internet of Things – IoT) rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében a világ egyik legnagyobb szórakoztató elektronikai szakkiállításán, a Consumer Electronics Show-n (CES) tartott nyitóelőadásában a Samsung Electronics elnök-vezérigazgatója, BK Yoon.

Kép:Pixabay

„A tárgyak internetében megvan az a potenciál, hogy alapjaiban átalakítsa társadalmunkat, gazdaságunkat és mindennapi életünket – mondta Yoon. – A mi feladatunk az, hogy valóra váltsuk ezt az ígéretet.” Mr. Yoon emellett kiemelte, hogy az „IoT-megoldásoknak az emberekre kell koncentrálnia, mivel a tárgyak internete a valóságban nem a tárgyakról, hanem az azokat használó emberekről szól, hiszen minden ember a saját technológiai univerzumának a középpontja.”

Egy nyílt ökoszisztéma megszületése

A nyíltság fog életet vinni a tárgyak internetébe. „Ahhoz, hogy a tárgyak internete sikeres legyen, nyíltnak kell lennie – mondta Alex Hawkinson, a SmartThings vezérigazgatója. – Bármilyen platformról származó bármilyen eszköznek képesnek kell lennie arra, hogy összekapcsolódjon, és kommunikáljon más hasonló eszközökkel. Azon dolgozunk, hogy ez megvalósuljon, így a felhasználók szabadon választhassanak az elérhető alternatívák közül. A SmartThings ökoszisztéma jelenleg minden más platformnál több eszközzel kompatibilis.”

Nagyobb verseny, több haszon
A tárgyak internete viszonylag egyszerű elképzelésen alapul: a gépek vagy szimpla hétköznapi használati tárgyak képessé válnak adatokat cserélni, megosztani, méghozzá sokkal intenzívebben, mint az emberek. A Vodafone által készített felmérés szerint a gépek közötti hálózati kommunikációt már a világ vállalatainak több mint ötöde használja. Hogy mit jelent az üzleti életben az m2m elterjedése, arról itt olvashat bővebben.
Iparágak közötti együttműködés

A Samsung hisz abban, hogy az IoT hatása messze felülmúlja a szórakoztató elektronikai iparágét. Ennek oka az, hogy a tárgyak internete a mindennapi élet jóval több területére van hatással, így számos iparágat forradalmasíthat. Ahhoz, hogy az IoT-ot sikerre vegyék, a különböző ágazatokban működő vállalatoknak együtt kell működniük a szükséges infrastruktúra és a fogyasztói igényeknek megfelelő, személyre szabott IoT-szolgáltatások kifejlesztésében.

„Tisztában vagyok azzal, hogy egyetlen nagyvállalat és egyetlen iparág sem képes önmagában kiaknázni a tárgyak internetében rejlő minden előnyt és ígéretet – mondta Yoon. – Ahhoz, hogy létrehozhassuk az IoT-univerzumot, minden iparágnak meg kell látnia az ebben rejlő lehetőségeket. Csak akkor tudunk javítani az emberek életén, ha közösen dolgozunk ezen a célon!”



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo