A megkérdezett könyvelő irodák 73 százaléka elégedett meglévő könyvelési szoftvereikkel, 19 százaléka elégedetlen, de anyagi okokból idén elhalasztja a szoftvercserét, nyolc százalékuk pedig még idén lecseréli meglévő rendszerét - áll a döntéselőkészítés.hu szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményében. A váltás oka lehet fejlődés - az iroda "kinőtte" a szoftvert -, vagy elégedetlenség az ügyfélszolgálat segítőkészségével, szakmaiságával. Előfordul az is, hogy a frissítések hibái, illetve határidőn túli csúszásai miatt kénytelen váltani a könyvelőiroda.
A könyvelőirodák leggyakrabban a frissítések minőségét, és a határidők be nem tartását kifogásolják. Ezen belül legfőképpen a főkönyvi és bérszámfejtési rendszereknél fordul elő ez a negatívum, hiszen az aktuális jogszabályváltozás későn, illetve többször módosítva, a határidő előtt nem sokkal jelenik meg, így a fejlesztő cégeknek kevés idejük marad a fejlesztésre, illetve a tesztelésre.
A megkérdezett könyvelőirodák mindegyike használ valamilyen könyvelési szoftvert, átlagosan 7,3 éve. (Amikor első ízben vontak vissza ROP pénzt, akkor az egyik kifogás az volt, hogy a helyszínen nem álltak rendelkezésre megfelelően a könyvelési dokumentumok.)
A fejlesztőcégek kevés partnerrel dolgoznak
A felmérésben részt vett fejlesztő cégek átlagban 14 kollegával dolgoznak, ebből 4 fő supportos - 94 százalékuk rendelkezik elméleti és/vagy gyakorlati könyvelési-bérszámfejtési tapasztalattal -, és szintén 4 fő szoftverfejlesztő - derül ki a kutatásból.
Stratégiai partnerkapcsolattal a vállalatok fele azonban egyáltalán nem rendelkezik, de a könyvelési szoftvereket forgalmazó cégeknek is csupán 18,7 százalékának van könyvelő, könyvvizsgáló szakértői partnere.
Jobb a helyzet a hardveres, hálózatépítő, programfejlesztő és egyéb szoftveres partnerek ügyében, hiszen a cégek 37,5 százalékának van ilyen kapcsolata