Egymilliárdan a hálón

A 15 évnél idősebb internetes felhasználók tábora globálisan elérte az egymilliárd főt tavaly decemberben - derül ki a comScore felméréséből. A globális internetezők tábora 41,3 százalékát az ázsiai régió adta.

A felmérés a 15 évnél idősebb, otthonról vagy a munkahelyről történő internet-hozzáférést vizsgálta 2008. decemberében. Ázsia 41,3 százaléka után Európa következik, és 28%-át adja az internetes társadalomnak, őt követi az Egyesült Államok a maga 18,4 százalékával.

Dél-Amerika, mely még ugyan csak 7,4%-át teszi ki a globális internetes közönségnek, óriási fejlődés előtt áll - mutatott rá Jamie Gavin, a comScore vezető elemzője. Az Egyesült Államok fejlődése lassul, míg Dél-Amerikáé felgyorsul a közösségépítő oldalaknak és a mobil internetnek köszönhetően a következő években - tette hozzá Gavin.

A kontinensen belüli eloszlás szerint Kína rendelkezik a világon a legtöbb internetezővel, az egyedi látogatók 17,8%-ával - derül ki az elemzésből. Az Egyesült Államok áll a második helyen 16,2%-kal, Japán pedig szintén dobogós a maga 6 százalékával.

Az internetes piacon a Google oldalait a felhasználók 77 százaléka használja, közel 776 millió ember. A Microsoft weboldalait az internetezők 64,2, a Yahoo oldalait pedig 55,8 százalék látogatja a comScore adatai szerint. A Time Warner kiadó internetes üzletágának, az America OnLine (AOL) oldalait pedig 27,1 százaléknyian látogatják.

A top 15 ország, internetezők száma szerint:

  1. Kína: 179,7 millió
  2. Egyesült Államok: 163,3 millió
  3. Japán: 60 millió
  4. Németország: 37 millió
  5. Egyesült Királyság: 36.7 millió
  6. Franciaország: 34 milló
  7. India: 32.1 millió
  8. Oroszország: 29 millió
  9. Brazília: 27.7 millió
  10. Dél-Korea: 27.3 millió
  11. Kanada: 21.8 millió
  12. Olaszország: 20.8 millió
  13. Spanyolország: 17.9 millió
  14. Mexikó: 12.5 millió
  15. Hollandia: 11.8 millió

Eloszlás kontinensek szerint:

  1. Ázsia: 416 millió (41.3%)
  2. Európa: 283 millió (28.0%)
  3. Észak-Amerika: 185 millió (18.4%)
  4. Dél-Amerika: 75 millió (7.4%)
  5. Közel-Kelet, Afrika: 49 millió (4.8%)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo