A felmérés a 15 évnél idősebb, otthonról vagy a munkahelyről történő internet-hozzáférést vizsgálta 2008. decemberében. Ázsia 41,3 százaléka után Európa következik, és 28%-át adja az internetes társadalomnak, őt követi az Egyesült Államok a maga 18,4 százalékával.
Dél-Amerika, mely még ugyan csak 7,4%-át teszi ki a globális internetes közönségnek, óriási fejlődés előtt áll - mutatott rá Jamie Gavin, a comScore vezető elemzője. Az Egyesült Államok fejlődése lassul, míg Dél-Amerikáé felgyorsul a közösségépítő oldalaknak és a mobil internetnek köszönhetően a következő években - tette hozzá Gavin.
A kontinensen belüli eloszlás szerint Kína rendelkezik a világon a legtöbb internetezővel, az egyedi látogatók 17,8%-ával - derül ki az elemzésből. Az Egyesült Államok áll a második helyen 16,2%-kal, Japán pedig szintén dobogós a maga 6 százalékával.
Az internetes piacon a Google oldalait a felhasználók 77 százaléka használja, közel 776 millió ember. A Microsoft weboldalait az internetezők 64,2, a Yahoo oldalait pedig 55,8 százalék látogatja a comScore adatai szerint. A Time Warner kiadó internetes üzletágának, az America OnLine (AOL) oldalait pedig 27,1 százaléknyian látogatják.
A top 15 ország, internetezők száma szerint:
- Kína: 179,7 millió
- Egyesült Államok: 163,3 millió
- Japán: 60 millió
- Németország: 37 millió
- Egyesült Királyság: 36.7 millió
- Franciaország: 34 milló
- India: 32.1 millió
- Oroszország: 29 millió
- Brazília: 27.7 millió
- Dél-Korea: 27.3 millió
- Kanada: 21.8 millió
- Olaszország: 20.8 millió
- Spanyolország: 17.9 millió
- Mexikó: 12.5 millió
- Hollandia: 11.8 millió
Eloszlás kontinensek szerint:
- Ázsia: 416 millió (41.3%)
- Európa: 283 millió (28.0%)
- Észak-Amerika: 185 millió (18.4%)
- Dél-Amerika: 75 millió (7.4%)
- Közel-Kelet, Afrika: 49 millió (4.8%)