Az OpenText intelligens megoldásait például számos vállalatnál használják az ügyfélszolgálati élmény javítására és a válaszidő csökkentésére az azonnali válaszok és személyre szabott interakciók generálásával. Az értékesítés területén az okos ügynökök maguktól készítik az ajánlatokat, időt szabadítva fel a kreatív munkákra. A fejlesztőknek is több idejük marad a fontosabb feladatokra annak köszönhetően, hogy az intelligens megoldások egyszerűbbé teszik a kódolást, és elvégzik a tesztek oroszlánrészét. A kiberbiztonsági eszközök pedig önállóan tanulnak a legújabb típusú fenyegetésekről, hogy mindig naprakészen és automatizáltan tudják azonosítani és elhárítani a legújabb módszereket alkalmazó támadásokat.
Jövő: kifinomult logika és általános mesterséges intelligencia
Az OpenText szakértői szerint a vállalatoknak érdemes folyamatosan fejleszteniük MI-képességeiket, hogy megőrizzék versenyelőnyüket. A negyedik hullám ugyanis az agentic MI (vagy ágentív AI) lesz a közeli jövőben, amikor az ügynökök már nemcsak döntéseket hoznak, hanem kifinomult következtetésekre és tervezésre alapozva önállóan oldanak meg bonyolult, több lépcsőből álló feladatokat. Az ezt követő, ötödik hullámban, a távoli jövőben pedig az általános mesterséges intelligencia (Artificial General Intelligence – AGI) bármiféle olyan intellektuális feladat végrehajtására képes lehet, amit jelenleg csak ember tud elvégezni. Ha a fejlődés eléri ezt a szintet, akkor az egyszerre jelent soha nem látott lehetőségeket és kihívásokat, és alapvetően alakítja át majd a társadalmakat és az iparágakat.