Az év, amikor elkezdett helyettünk dönteni a mesterséges intelligencia

Néhány évvel ezelőtt még futurisztikusnak tűnt, hogy digitális asszisztensek támogassák a munkánkat, összegezzenek olyan adatokat, amelyeket nekünk évekbe telne átbogarászni, és ezen keresztül segítsenek nekünk összetett döntésekben. Mára viszont a legfejlettebb vállalatok olyan MI-ügynököket használnak, amelyek képesek autonóm döntéshozatalra. Az OpenText szakértői szerint ráadásul hamarosan a komplex problémák megoldását is gépekre bízhatjuk, ezért a szervezeteknek érdemes lépést tartaniuk ezzel a fejlődéssel, hogy megőrizzék versenyelőnyüket az új technológiák előnyeinek kihasználásával.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Hihetetlenül gyors fejlődésen megy keresztül a technológia, napról napra jelentkeznek különféle lenyűgöző újdonságokkal a mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalatok. Ilyenkor a legtöbb emberben felmerülnek a kérdések: hogyan kerültünk ide ilyen hirtelen, és vajon hová vezet ez? Az OpenText szakértői összefoglalják, honnan indult az innováció, hol tartunk jelenleg, mi várható a jövőben, és hogyan tudják a legjobban hasznosítani ezeket az új technológiákat a vállalatok.

A kezdeti hullámok: prediktív és generatív MI

A mesterséges intelligencia első hulláma a prediktív analitikával kezdődött: a gépi tanulásra támaszkodva az MI lehetőséget kínált a vállalatoknak, hogy előre lássák a jövőbeli trendeket és vásárlói magatartásokat. A cégek ennek köszönhetően könnyebben hozhattak megalapozott, adatvezérelt döntéseket, továbbá prognózisokat készíthettek a várható értékesítésről, optimalizálhatták a készleteket, és javíthatták az ügyfélélményt.

Új időszámítást hozott az AI
Új időszámítást hozott az AI
Fotó: Depositphotos

A második hullámot a kereséshez és automatizáláshoz alkalmazott generatív MI hozta el. Ez a fázis forradalmasította azt, ahogyan kapcsolatba lépünk az adatokkal. A keresőmotorok okosabbá váltak, az automatizálás pedig intuitívabb lett. Olyan feladatokat, amelyek korábban emberi beavatkozást igényeltek, most már algoritmusok végeznek, ami emberi erőforrásokat szabadít fel a stratégiai szempontból értékesebb tevékenységek elvégzéséhez.

A jelen: autonóm MI-ügynökök

Ma már számos területen működnek specifikus használati esetekre kialakított MI-ügynökök, amelyek képesek önállóan dönteni. Az MI-alapú chatbotok kérdéseket válaszolnak meg természetes nyelvi feldolgozással, ezek az intelligens ügynökök azonban már adatokat elemeznek, tanulnak belőlük, és emberi beavatkozás nélkül hoznak döntéseket. Ezek az eszközök eddig még soha nem tapasztalt precizitást biztosítanak, és hatékonyabbá teszik a munkát és a működést rengeteg iparágban, az egészségügytől kezdve a pénzügyig.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo