Hihetetlenül gyors fejlődésen megy keresztül a technológia, napról napra jelentkeznek különféle lenyűgöző újdonságokkal a mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalatok. Ilyenkor a legtöbb emberben felmerülnek a kérdések: hogyan kerültünk ide ilyen hirtelen, és vajon hová vezet ez? Az OpenText szakértői összefoglalják, honnan indult az innováció, hol tartunk jelenleg, mi várható a jövőben, és hogyan tudják a legjobban hasznosítani ezeket az új technológiákat a vállalatok.
A kezdeti hullámok: prediktív és generatív MI
A mesterséges intelligencia első hulláma a prediktív analitikával kezdődött: a gépi tanulásra támaszkodva az MI lehetőséget kínált a vállalatoknak, hogy előre lássák a jövőbeli trendeket és vásárlói magatartásokat. A cégek ennek köszönhetően könnyebben hozhattak megalapozott, adatvezérelt döntéseket, továbbá prognózisokat készíthettek a várható értékesítésről, optimalizálhatták a készleteket, és javíthatták az ügyfélélményt.
A második hullámot a kereséshez és automatizáláshoz alkalmazott generatív MI hozta el. Ez a fázis forradalmasította azt, ahogyan kapcsolatba lépünk az adatokkal. A keresőmotorok okosabbá váltak, az automatizálás pedig intuitívabb lett. Olyan feladatokat, amelyek korábban emberi beavatkozást igényeltek, most már algoritmusok végeznek, ami emberi erőforrásokat szabadít fel a stratégiai szempontból értékesebb tevékenységek elvégzéséhez.
A jelen: autonóm MI-ügynökök
Ma már számos területen működnek specifikus használati esetekre kialakított MI-ügynökök, amelyek képesek önállóan dönteni. Az MI-alapú chatbotok kérdéseket válaszolnak meg természetes nyelvi feldolgozással, ezek az intelligens ügynökök azonban már adatokat elemeznek, tanulnak belőlük, és emberi beavatkozás nélkül hoznak döntéseket. Ezek az eszközök eddig még soha nem tapasztalt precizitást biztosítanak, és hatékonyabbá teszik a munkát és a működést rengeteg iparágban, az egészségügytől kezdve a pénzügyig.