Több felmérés is igazolja, hogy a szervezetek 80 százalékánál érzik úgy, hogy a megfelelő szakemberek hiánya miatt nem tudják betölteni az üres pozíciókat a technológiai és mérnöki területeken. A megkérdezettek a kiberbiztonságot tartják a legfontosabbnak azok közül a témakörök közül, amelyek a legnagyobb hatást gyakorolják a technológiára a következő öt évben, tehát ezen a téren számít a legégetőbbnek a szakértők alacsony száma. A világ egyik legnagyobb kiberbiztonsági vezetőket tömörítő szervezete, az (ISC) pedig azt prognosztizálja, hogy 2022-re 350 ezer új szakemberre lesz szükség Európában.
Motorok nélkül lehetséges a repülés, de tudás és szakértelem nélkül nem - Wilbur Wright amerikai feltaláló, az első repülőgép egyik megalkotójaNem meglepő, hogy így nő a kereslet az IT-biztonsági szakértők iránt, hiszen a kiberfenyegetés egyre inkább erősödik. A Cybersecurity Ventures adatai alapján a kibertámadások már 2015-ben 3 billió dolláros károkat okoztak, és becsléseik szerint ez az érték 2021-re a duplájára nő. Ha nem sikerül orvosolni a szakemberhiány okozta problémákat, a vállalatok nem tudnak hatékonyan védekezni az online térben fellépő veszélyekkel, illetve a kiberbűnözőkkel szemben. A támadások következtében pedig akár hosszabb időre leállhat a működésük, fontos adatokat veszíthetnek el, valamint komoly hírnév- és pénzbeli károkat szenvedhetnek.
Emberek helyett okos szoftverek
A Micro Focus szakértői szerint az automatizáció gyors megoldást kínál számos égető IT-biztonsági problémára. A megfelelő szoftverek ugyanis képesek elvégezni az egyszerűbb feladatokat, így a szakemberekre csak azok a feladatok és beavatkozások hárulnak, amelyek valóban komoly hozzáértést és odafigyelést igényelnek. Természetesen nem lehet minden folyamatot automatizálni, ilyen esetekben is igénybe vehetők azonban olyan intelligens eszközök, amelyek a fontos információk összesítésével és átláthatóvá tételével segítik az IT-szakértők munkáját és a döntések meghozatalát.
Szaktudás, mint szolgáltatás
Előfordulhat, hogy egyes vállalatoknál ahhoz sem áll rendelkezésre elég erőforrás és tudás, hogy az ilyen jellegű, automatizált megoldásokat igénybe vegyék. Ebben az esetben érdemes olyan kompetenciaközpontok szolgáltatásait igénybe venni, amelyekben a szakemberek széles skálájának a tudását nyújthatja a szolgáltató.