Fel kell készíteni a munkatársakat a mesterséges intelligencia használatára
Az MI ma már a sci-fi világából a mindennapi üzleti életbe lépett, de nagyon fontos, hogy a cégek megfelelő módon alkalmazzák. Manapság szinte minden irodai dolgozó találkozik valamilyen formában az MI-vel, de meglepően kevesen tudják kihasználni annak valódi potenciálját. A szakértő szerint bár egyre több online kurzus érhető el az MI alapjainak elsajátítására, csak kevés olyan képzés létezik, amely az üzleti problémákra összpontosít. A választás nehézségeit tovább súlyosbítja, hogy a cégek számára nagy kihívást jelent a több ezer mesterséges intelligencia szoftver közül megtalálni a számukra legmegfelelőbbet.
“Jó hír a Google Workspace-t használó vállalatoknak, hogy március óta a magyar nyelvű Google Gemini automatikusan beépült a Workspace szolgáltatásába, így az alapértelmezett módon elérhető a céges felhőben. Azonban az MI hatékony bevezetése a cégeknél az összetett funkciók miatt minden esetben egyedi megoldást igényel. Az IS Akadémia következő kurzusa a terveink szerint a Google Gemini üzleti használatát fogja részletesen bemutatni, így segítve a magyar vállalkozások munkáját.” – árulta el Kosztolánczy Balázs.
A digitális kompetenciák fejlesztése a rendszergazda és a vállalat közös érdeke
A jó IT szolgáltató felismeri, hogy az ő érdeke is, hogy a felhasználók digitális kompetenciái fejlődjenek, mivel ez csökkenti a rendszerkarbantartó és helpdesk feladatokat. Ha a munkavállalók magabiztosabban használják az IT rendszereket, kevesebb segítségre van szükségük, és nyitottabbak lesznek az új technológiai megoldásokra is. Ezáltal könnyebb lesz új eszközöket és rendszereket bevezetni a vállalatnál.