A légi utasok többsége bukik a kütyükre

Nemzetközi felmérések szerint a légi utasok még több automatizálásra vágynak. Az utasok 82 százaléka szeretne az okostelefonján is elérhető digitális útlevelet, amit a legtöbb utazással kapcsolatos ügyintézés során használni szeretne. A válaszolók 64 százaléka a biometrikus azonosítást preferálta.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint az egyazonosítós ügyfélélmény (amikor mindenfajta azonosításhoz egyféle dokumentumot, ebben az esetben biometrikus adatot használnak) technológiailag megoldott, de erről a kormányoknak kell dönteniük.

A szervezet felmérésének másik megállapítása, hogy az utasok egyre több mindenről maguk gondoskodnának, az utasfelvételtől kezdve a poggyászeladáson át egészen a beszállásig. 68 százalékuk szeretné digitális címkével ellátni bőröndjét, az utazók közel fele pedig maga akarná feladni azt.

Kép: lufthansa.de

2017-ben 58 százalékra nőtt azok aránya, akik automata beléptető rendszereket használnak a határellenőrzésnél, így erre a technológiára is egyre nagyobb az igény, így már az utasok 72 százaléka szeretne önbeléptető beszállító kapukat.

A válaszolók 85 százaléka nem elégedett a járatokkal kapcsolatos információkkal, 50 százalék a csomagját is szeretné nyomon követni, 51 százalékát pedig érdekelné a határellenőrzés várható ideje is.

A leginkább fejlesztésre szoruló területek az utasok szerint az utasbiztonsági ellenőrzési pontok. A legtöbben a személyes tárgyaik, elektronikai eszközeik kipakolásától, az azzal járó kényelmetlenségtől szenvednek és itt várnak sürgős fejlesztést.

Digitális idegenvezetővel Amszterdamban

A KLM okos és innovatív újítást, digitális idegenvezetőt kínál Amszterdamba tartó utasainak. Az apró, csomagcímkére emlékeztető eszköz segít eligazodni a városban. Van benne egy pici kamera, GPS, hangszóró és egy szoftver, ezek segítségével pedig folyamatosan mondja az utazónak, hogy a város mely nevezetességénél jár éppen, valamint programokat, attrakciókat is ajánl. Angolul, németül, portugálul, oroszul és kínaiul.

Kép: klm.com

Miközben a turista Amszterdamban sétál, bringázik, ez az okos kütyü – ami több száz értékes úti tippet tárol – mindig ellátja tanácsokkal. Olyanokkal például, hogyan közelítsen meg egy-egy forgalmasabb kereszteződést bringával, hogyan zárja le a kerékpárt, ha otthagyja egy időre, vagy éppen arról, hol kell kifejezetten ügyelni a zsebtolvajokra. Ez fontos gyakorlati kérdés, hiszen Amszterdamban a legrosszabb hónapokban is havi egymillió turista fordul meg.

A KLM care tag még csak kísérleti fázisban van, aki a holland légitársasággal utazik, online igényelheti. Az eszköz ingyenes, de egyelőre korlátozott számban áll rendelkezésre.

Már a telefont sem kell elővenni – az okosóra mindent jelez

A Lufthansa utasai akár az okosórájukon keresztül is elérhetik a járatukkal kapcsolatos információkat, illetve a karóra beszállókártyaként is funkcionálhat – ezt teszi lehetővé a légitársaság által az Apple Watch számára kifejlesztett új app.

Az applikáció ideális útitársként szolgál, hiszen az utasok a járatindulás előtt 24 órával minden lényeges információhoz hozzáférhetnek.

Kép: lufthansa.de

Folyamatosan tájékoztat a járat aktuális helyzetével kapcsolatban, mutatja a beszállás időpontját, a terminált, a kaput és az ülés számát, illetve egy visszaszámláló órához hasonlóan kijelzi a beszállás megkezdéséig hátralévő időt, valamint a célállomás aktuális időjárását.

Az új app Bluetooth-on keresztül kapcsolódik az iPhone-on és iPad-en elérhető Lufthansa alkalmazáshoz és ingyenesen letölthető.

Ég és Föld – internet a levegőben
Korábban részben, vagy teljesen tiltott volt, hogy repülőgépen elektronikus eszközeinkkel az internethez csatlakoznunk – ám immár egyre több légitársaságnál, géptípuson lehetséges ez. De hogyan netezünk 10 km magasságban?
"A mobilalkalmazások jelentősége rendkívüli mértékben növekszik. Vezető légitársaságként folyamatosan arra törekszünk, hogy növeljük prémium szolgáltatásainkat és pozíciónkat – nem csupán a fedélzeten és a földi kiszolgálás területén, hanem a digitális szolgáltatások és mobil applikációk területén is. Az új app segítségével utasaink minden lényeges járatinformációhoz hozzáférnek anélkül, hogy táskájukból ki kellene venniük az okostelefonjukat" – mondta Jens Bischof, a Deutsche Lufthansa AG igazgatótanácsának tagja.

A Lufthansa volt az első légitársaság, amely kifejlesztette és bevezette a mobiltelefonos beszállókártyát, amely 2008 óta papírmentes beszállást tesz lehetővé. (Forrás: airportal.hu, egekura.blog.hu, turizmus.com)

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo