A légi utasok többsége bukik a kütyükre

Nemzetközi felmérések szerint a légi utasok még több automatizálásra vágynak. Az utasok 82 százaléka szeretne az okostelefonján is elérhető digitális útlevelet, amit a legtöbb utazással kapcsolatos ügyintézés során használni szeretne. A válaszolók 64 százaléka a biometrikus azonosítást preferálta.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint az egyazonosítós ügyfélélmény (amikor mindenfajta azonosításhoz egyféle dokumentumot, ebben az esetben biometrikus adatot használnak) technológiailag megoldott, de erről a kormányoknak kell dönteniük.

A szervezet felmérésének másik megállapítása, hogy az utasok egyre több mindenről maguk gondoskodnának, az utasfelvételtől kezdve a poggyászeladáson át egészen a beszállásig. 68 százalékuk szeretné digitális címkével ellátni bőröndjét, az utazók közel fele pedig maga akarná feladni azt.

Kép: lufthansa.de

2017-ben 58 százalékra nőtt azok aránya, akik automata beléptető rendszereket használnak a határellenőrzésnél, így erre a technológiára is egyre nagyobb az igény, így már az utasok 72 százaléka szeretne önbeléptető beszállító kapukat.

A válaszolók 85 százaléka nem elégedett a járatokkal kapcsolatos információkkal, 50 százalék a csomagját is szeretné nyomon követni, 51 százalékát pedig érdekelné a határellenőrzés várható ideje is.

A leginkább fejlesztésre szoruló területek az utasok szerint az utasbiztonsági ellenőrzési pontok. A legtöbben a személyes tárgyaik, elektronikai eszközeik kipakolásától, az azzal járó kényelmetlenségtől szenvednek és itt várnak sürgős fejlesztést.

Digitális idegenvezetővel Amszterdamban

A KLM okos és innovatív újítást, digitális idegenvezetőt kínál Amszterdamba tartó utasainak. Az apró, csomagcímkére emlékeztető eszköz segít eligazodni a városban. Van benne egy pici kamera, GPS, hangszóró és egy szoftver, ezek segítségével pedig folyamatosan mondja az utazónak, hogy a város mely nevezetességénél jár éppen, valamint programokat, attrakciókat is ajánl. Angolul, németül, portugálul, oroszul és kínaiul.

Kép: klm.com

Miközben a turista Amszterdamban sétál, bringázik, ez az okos kütyü – ami több száz értékes úti tippet tárol – mindig ellátja tanácsokkal. Olyanokkal például, hogyan közelítsen meg egy-egy forgalmasabb kereszteződést bringával, hogyan zárja le a kerékpárt, ha otthagyja egy időre, vagy éppen arról, hol kell kifejezetten ügyelni a zsebtolvajokra. Ez fontos gyakorlati kérdés, hiszen Amszterdamban a legrosszabb hónapokban is havi egymillió turista fordul meg.

A KLM care tag még csak kísérleti fázisban van, aki a holland légitársasággal utazik, online igényelheti. Az eszköz ingyenes, de egyelőre korlátozott számban áll rendelkezésre.

Már a telefont sem kell elővenni – az okosóra mindent jelez

A Lufthansa utasai akár az okosórájukon keresztül is elérhetik a járatukkal kapcsolatos információkat, illetve a karóra beszállókártyaként is funkcionálhat – ezt teszi lehetővé a légitársaság által az Apple Watch számára kifejlesztett új app.

Az applikáció ideális útitársként szolgál, hiszen az utasok a járatindulás előtt 24 órával minden lényeges információhoz hozzáférhetnek.

Kép: lufthansa.de

Folyamatosan tájékoztat a járat aktuális helyzetével kapcsolatban, mutatja a beszállás időpontját, a terminált, a kaput és az ülés számát, illetve egy visszaszámláló órához hasonlóan kijelzi a beszállás megkezdéséig hátralévő időt, valamint a célállomás aktuális időjárását.

Az új app Bluetooth-on keresztül kapcsolódik az iPhone-on és iPad-en elérhető Lufthansa alkalmazáshoz és ingyenesen letölthető.

Ég és Föld – internet a levegőben
Korábban részben, vagy teljesen tiltott volt, hogy repülőgépen elektronikus eszközeinkkel az internethez csatlakoznunk – ám immár egyre több légitársaságnál, géptípuson lehetséges ez. De hogyan netezünk 10 km magasságban?
"A mobilalkalmazások jelentősége rendkívüli mértékben növekszik. Vezető légitársaságként folyamatosan arra törekszünk, hogy növeljük prémium szolgáltatásainkat és pozíciónkat – nem csupán a fedélzeten és a földi kiszolgálás területén, hanem a digitális szolgáltatások és mobil applikációk területén is. Az új app segítségével utasaink minden lényeges járatinformációhoz hozzáférnek anélkül, hogy táskájukból ki kellene venniük az okostelefonjukat" – mondta Jens Bischof, a Deutsche Lufthansa AG igazgatótanácsának tagja.

A Lufthansa volt az első légitársaság, amely kifejlesztette és bevezette a mobiltelefonos beszállókártyát, amely 2008 óta papírmentes beszállást tesz lehetővé. (Forrás: airportal.hu, egekura.blog.hu, turizmus.com)

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo