A felhőbe költöznek a magyar cégek

A felhő számítástechnika lehet a vállalati IT-költségek csökkentésének egyik legfontosabb eszköze – vélekedett Ablonczy Balázs, az SAP magyarországi ügyvezető igazgatója. A szakember szerint várhatóan egyre több cég fog a felhőbe költözni.

kép: Pixabay

A felhő a vállalati IT-költségek csökkentésének egyik legfontosabb eszközévé válhat: az SAP központjában hetven ember szolgál ki napi 24 órában több mint hatezer ügyfelet, akik így elkerülhetik ezeket a szükséges beruházásokat. „Ez azt jelenti, hogy ez a hetven ember hatezer cégnél váltja ki a munkaerőt és a hardvert, nehéz ennél hatékonyabb megoldást elképzelni. Nem csak mi építünk cloud megoldásokra, hanem más nagy szolgáltatók is, így az európai kiszolgálásnak meg lehet teremteni a helyét Magyarországon  vélekedett Ablonczy Balázs, az SAP magyarországi ügyvezető igazgatója. – Bár nehéz, és egyre nehezebb a megfelelő szakembereket idehozni és megtartani, de azért nem lehetetlen, és még mindig költséghatékonyabb, mint más európai országokban” – fűzte hozzá.

A cégvezető szerint a magyar piac az elmúlt évek fejlődése ellenére még mindig „követő”, nehezen adaptálja az új megoldásokat, ez abból is látható, hogy a felhő alkalmazása még mindig nem olyan elterjedt itthon a vállalatok körében, mint Nyugat-Európában. „Ennek ellenére az idei évben jelentősen, mintegy 50 százalékkal fog nőni a felhőpiac Magyarországon, ahogy egyre több cég döbben rá a technológia előnyeire, és ezt az ütemet az elkövetkező években is tartani fogja” – hangsúlyozta Ablonczy.

A hazai felhasználók egyelőre óvatosak, és ez igaz mind a nagyvállalatokra, mind a kisebb vállalkozásokra. Mindkét kör jellemzően a kevésbé kritikus üzleti alkalmazásokat használja felhős alapokon. Ezt támasztják alá azok a felmérések is, amelyek szerint a felhőszolgáltatások részesedése ma még kevesebb mint az 5 százalékát adja a teljes IT-szolgáltatási piacnak. A legnépszerűbb cloudalkalmazások a kommunikációs és kollaborációs, valamint az ügyfélkiszolgáló és a tartalomkezeléssel kapcsolatos megoldások. A következő években viszont már felhőben is nagyobb szeletet hasíthatnak ki a hagyományos integrált vállalatirányítási alkalmazások, mindenekelőtt a HR- és a portfólió-menedzsment. Ennek megfelelően a magyarországi cégek ma még főként az üzemeltetés jellegű felhőszolgáltatásokat veszik igénybe, legyen szó nyilvános vagy magánfelhős modellekről. Az ebből  származó bevételek értéke 2014-ben 36,78 millió dollárnak megfelelő összeget ért el.

Ezért jó a felhő a startupoknak
Orvosi tanácsadás, a tűzoltók munkájának biztonságosabbá tétele, az innovációk felkarolása – csak néhány példa arra, milyen alkalmazások számára jelentett komoly növekedést a felhő. A tapasztalatok alapján mind több startupnak és egyéb feltörekvő cégnek ad versenyelőnyt a flexibilis és megbízható felhőszolgáltatás a közép-kelet-európai régióban.

Véleményvezér

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők 

Eddig se feszítették szét a munka istrángját a fideszes EP-képviselők.
Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk

Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk 

Meddig megyünk lefelé a gödörbe?
Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz

Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz 

Lassú, de legalább rázós a magyar HÉV élmény.
Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon 

Magyar Péter és a kormánytagok most Európa színe-java előtt vívnak egymással.
Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo