A felhő a vállalati IT-költségek csökkentésének egyik legfontosabb eszközévé válhat: az SAP központjában hetven ember szolgál ki napi 24 órában több mint hatezer ügyfelet, akik így elkerülhetik ezeket a szükséges beruházásokat. „Ez azt jelenti, hogy ez a hetven ember hatezer cégnél váltja ki a munkaerőt és a hardvert, nehéz ennél hatékonyabb megoldást elképzelni. Nem csak mi építünk cloud megoldásokra, hanem más nagy szolgáltatók is, így az európai kiszolgálásnak meg lehet teremteni a helyét Magyarországon vélekedett Ablonczy Balázs, az SAP magyarországi ügyvezető igazgatója. – Bár nehéz, és egyre nehezebb a megfelelő szakembereket idehozni és megtartani, de azért nem lehetetlen, és még mindig költséghatékonyabb, mint más európai országokban” – fűzte hozzá.
A cégvezető szerint a magyar piac az elmúlt évek fejlődése ellenére még mindig „követő”, nehezen adaptálja az új megoldásokat, ez abból is látható, hogy a felhő alkalmazása még mindig nem olyan elterjedt itthon a vállalatok körében, mint Nyugat-Európában. „Ennek ellenére az idei évben jelentősen, mintegy 50 százalékkal fog nőni a felhőpiac Magyarországon, ahogy egyre több cég döbben rá a technológia előnyeire, és ezt az ütemet az elkövetkező években is tartani fogja” – hangsúlyozta Ablonczy.
A hazai felhasználók egyelőre óvatosak, és ez igaz mind a nagyvállalatokra, mind a kisebb vállalkozásokra. Mindkét kör jellemzően a kevésbé kritikus üzleti alkalmazásokat használja felhős alapokon. Ezt támasztják alá azok a felmérések is, amelyek szerint a felhőszolgáltatások részesedése ma még kevesebb mint az 5 százalékát adja a teljes IT-szolgáltatási piacnak. A legnépszerűbb cloudalkalmazások a kommunikációs és kollaborációs, valamint az ügyfélkiszolgáló és a tartalomkezeléssel kapcsolatos megoldások. A következő években viszont már felhőben is nagyobb szeletet hasíthatnak ki a hagyományos integrált vállalatirányítási alkalmazások, mindenekelőtt a HR- és a portfólió-menedzsment. Ennek megfelelően a magyarországi cégek ma még főként az üzemeltetés jellegű felhőszolgáltatásokat veszik igénybe, legyen szó nyilvános vagy magánfelhős modellekről. Az ebből származó bevételek értéke 2014-ben 36,78 millió dollárnak megfelelő összeget ért el.