A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrisebb adatai szerint 2005 I. negyedévében - előzetes adatok szerint - 3,5 millió vezetékes telefonvonal volt üzemben. A csökkenő tendencia (az előző negyedévi megtorpanás után) tovább folytatódott, a negyedév során közel 38 ezerrel csökkent a vezetékes fővonalak, ezen belül közel 7500-zal az ISDN-csatornák száma. A vezetékes vonalakról indított hívások száma a hivatkozott időszakban, az internethívások adataival együtt 774 millió volt.
A mobil-előfizetések száma a negyedévében 95 ezerrel (1,1%-kal), az elmúlt egy évben pedig 772 ezerrel (9,6%-kal) bővült, és ezzel túllépte a 8,8 milliót. A negyedéves növekedési ütem, az előző negyedévihez képest csökkent, de az éves változás mértéke mérsékeltebb csökkenést mutat. A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév alatt 86,3-ról 87,2 -re emelkedett, ami 9,5%-kal több, mint egy évvel korábban. 2005 I. negyedévében 7,6%-kal csökkent a mobilhálózatban kezdeményezett hívások száma és 2,7%-kal a mobiltelefonálással töltött összes percidő.
2005 I. negyedévében az internetszolgáltatók száma 173 volt, 85-tel több, mint egy évvel korábban. 2005 első negyedévének végére az internet-előfizetések száma meghaladta a 782 ezret, ami 5%-kal volt több az előző negyedév végi és 22%-kal a 2004. első negyedév végi értéknél. 2005 első negyedévében az előfizetések számának növekedési üteme (5%) meghaladta az előző év azonos időszakában mért (2%) növekedési ütemet.
2005 I. negyedévében a modemes előfizetések száma 4%-kal, az ISDN-vonali előfizetések száma 12%-kal, az egyébként is kis részarányt képviselő bérelt vonali előfizetések száma 2%-kal csökkent. Növekedett az xDSL-vonali előfizetések száma (11%), a kábeltelevíziós internet-előfizetések száma (18%) és a vezeték nélküli előfizetések száma (23%).
Az internetworldstats.com adatai szerint ma Magyarországon körülbelül 3 millió ember internetezik, így a 30 százalékos penetrációval az Unió utolsói között kullogunk: Litvánia (20%), Ciprus (26%) és Lengyelország (27%) van csak a magyar átlag alatt, míg a svéd (73%), dán (68%) és a holland internetezők (66%) kétszer annyian vannak.