Jobbak lesznek a vállalati eredmények is, ha a vezetők jóban tudnak lenni önmagukkal – állítja Tóth Annamária szervezetfejlesztő a konferencia egyik előadója. Az önmagunkkal foglalkozást pedig nem akkor kell elkezdeni, amikor már valami baj van, vagy válság, mert akkor már csak kríziskezelésre, kármentésre nyílik mód.
A munkahelyi csapatoknál az egyik legfontosabb feladat a jó együttműködési készség és ebben kiemelkedő szerepe van a vezetői személyiségnek, hogy vajon ezt a készséget tudja-e erősíteni, fejleszteni vállalatánál. Jó vezetőnek azt tartják a konferencia szervezői, aki képes feladatát egy végtelen tanulási folyamatként felfogni, hogy önmagából és az embereiből a legjobbat hozza ki.
Egy példa. Gyakori vezetői hiba, hogy az érintettek nem tudják, nem képesek átadni, delegálni a feladataikat beosztottaiknak. Ilyenkor érdemes megvizsgálni a bizalmi kérdéseket. Vajon bízik-e önmagában és munkatársaiban az érintett személy, vagy nem? Egy bizonytalan vezető például képes elbizonytalanítani az egész általa vezetett szervezetet. Ezért egy ilyen esetben kulcskérdés a vezetői magabiztosság megteremtése, segítése. Rávilágítani arra, hogy kire, mennyire lehet számítani, ki, mennyire tartja be ígéreteit.
Nagy dilemma, hogy manapság a munkahelyeken vállalhatjuk-e valódi énünket, lehetünk-e őszinték. A tapasztalat az, hogy hiába követeli meg sokszor a társadalmi környezet a hazugságot, mégis azok lesznek igazán sikeresek, akik merik vállalni önmagukat. Nagyon egészségtelen hosszútávon, ha valakinek nagyon másképp kell viselkednie, mint amilyen valójában és nagyon más értékeket kell képviselnie, mint amiben hisz. Az igazi jó és vagány vezető az, akinek a munkahelyén vállalt szerepe nagyon hasonlít valódi személyiségéhez.