Utolsó értékeiket adják el az amerikaiak

A gazdasági válság idején ismét virágzik a garázsbolhapiac az Egyesült Államokban. A válság következtében elfogyott a pénz, sokan így akarnak némi bevételre szert tenni.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Cathy és Malcolm Robbins kiárusítást rendezett saját házuk előtt Phoenix külvárosában. Csakhogy ez alkalommal nem a bőség zavarában akartak túladni a már feleslegessé vált dolgaiktól, hanem a szükség vitte rá őket. Cathy, ápolónő és munkanélküli. Malcolm, magánvállalkozó ipari becsüs, nem talál magának megfelelő munkát.

"A pénz, amit ebből a vásárból összeszedünk, a számlákra fog elmenni. A csekkek már nem úgy jönnek, mint régen" - mondja Malcolm, miközben kiül a sok plüss állat és diótörő katona közé. A perzselő hőségben kispénztárcájú vásárlók pásztázzák körbe a portékát egy jó "üzlet" reményében.  

Nagyon mennek a használtcikkek

Robbinsék esete nem egyedülálló. A gazdasági válság következtében számos vállalat mond fel dolgozóinak és egyre több amerikai kényszerül érzékeny búcsút venni hőn szeretett ingóságaitól azért, hogy szerezzen egy kis pénzt.

Lassan minden hétvégén listák jelennek meg az interneten, kézzel írt plakátokat tesznek ki a lámpaoszlopokra, utcasarkokra. A garázsbolhapiac növekvő népszerűségének egyik mutatója, hogy a Craiglist nevű használtcikkekkel foglalkozó weboldal hirdetőlistája háromszorosára duzzadt. A portál szerint ez a válság hatása miatt alakult így az utóbbi két évben.

Alfonso Morales - az ilyen "szabadtéri" piacok szakértője - a Wisconsin-Madisoni Egyetemről elmondta, hogy egyre több ember próbál meg apró, számára érdekes vagy fontos dologtól megszabadulni, hogy készpénzhez jusson. Csak így tudnak megbirkózni a munkanélküliség kegyetlen valóságával.

"Az embereket mindig is érdekelte ez a fajta közvetlen kereskedelem, most azonban sokkal jobban érdekeltek benne, szűkös a gazdasági helyzet miatt" - magyarázta. Morales elmondta, hogy a most kiárusított cikkeket gyakran akkor vásárolták, amikor könnyen lehetett hitelekhez jutni, az amerikai fogyasztó gyakran vásárolgatott.

Az olcsóság a vonzó

Mindig lehet tudni, hogy éppen ki, hol tart garázsbolhapiacot: állandó kocsisorok, sofőrök, akik ki-be szállnak kocsijaikból, hol jól megrakott asztalokkal, hol pedig üres kézzel. "Vannak jó vételek és olyan ritkaságok, amiket egy átlagos boltban biztosan nem találsz meg" - mondta David Denison, aki egy utcasarkon tartott kiárusításon 3 dollárt fizetett egy az Utolsó vacsorát ábrázoló domborműért. Ugyanezen a vásáron egy másik férfi úszómedence tisztításhoz szükséges tömlőt vett 8 dollárért.

A Washingtonban élő Jay Pennington könyvszerkesztő szerint az alacsony árakkal tudja a leginkább magához vonzani a vásárlókat a belvárosi hatodik emeleti lakásába. "Az emberek imádják a vásárokat... Tényleg van erre kereslet" - mondja Pennington, aki 2-3 dolláros árakon hirdet az interneten, ezzel csábítva a vásárlókat. "20-30 ember volt nálam, nem olyan sok egyszerre... remélem, hogy a dolgok nagy részét el tudom adni ma" - mondta miközben leült egy székre, melyet olyan polcok, képek, virágvázák és edények vesznek körül, amiket szeretne eladni.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo