Üres lesz idén a multik zsebe

Szerény pénzügyi eredményekre számítanak a hazai nagyvállalatok. A következő egy évben átlagosan 2,6%-os árbevétel és 1,3%-os profitnövekedést terveznek – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adataiból.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

A hazai nagyvállalatok szerény pénzügyi eredményeket várnak a következő egy évre előretekintve. „A szektor átlagosan 2,6%-os árbevétel-növekedéssel számol, ami gyakorlatilag megfelel az elmúlt egy évben jellemző várakozásoknak, de némileg elmarad a tavaly év eleji, 3% feletti várakozásoktól. Profit tekintetében egy erőteljes csökkenő tendencia látható, és jelenleg csupán átlagosan 1,3%-os nyereség-növekedésre számítanak a legnagyobb cégek” - mutatta be a K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb adatait Peter Roebben, a K&H vállalati üzletágának vezetője.

Belföldi vagy külföldi piac a gyümölcsözőbb?

Jelenleg a vállalatok 41%-a látja úgy, hogy a következő 12 hónapban növekedni fognak bevételei, miközben a cégek közel fele (52%) számít stagnálásra. Az árbevétel-növekedés a hazai és az exportpiacokon egyaránt jellemző, ez utóbbi esetében azonban valamelyest nagyobb mértékben. A belföldi értékesítésből a vállalatok harmada számít árbevétel-növekedésre, ami átlagosan 2,5%-os növekedést jelent, míg a külpiacokon a cégek 36%-a tervez a jelenleginél nagyobb bevétellel, amit átlagosan 2,8%-kal nagyobb profitot jelent.

A nagyobb cégméret nem tesz jót az árbevétel és profitkilátásoknak, mivel a cégmérettel párhuzamosan nő azoknak a vállalatoknak az aránya, amelyek a következő egy évben zsugorodó pénzügyi eredményekre számítanak.

Nagyobb kereset, elvándorló magyarok – Mi vár ránk az idén?
A magyar gazdaság a gyors növekedés után tavaly lassuló pályára került, az első negyedévi 3,5 százalékos növekedést a II. negyedévben 2,7 százalékos, a III. negyedévben 2,4 százalékos ütem követte. A következő negyedévekben pedig inkább csak 2 százalék körüli bővülés várható. A GKI idén a GDP 2,7 százalékos, jövőre 2,3 százalék körüli emelkedésére számít. A beruházások az idei stagnálás után jövőre visszaesnek (-5%), a fogyasztás viszont GDP-hez közeli – idén attól kissé elmaradó, jövőre azt valamivel meghaladó – 2,5 százalék körüli ütemben bővül. Az exporttöbblet 2015-ben látványosan, 2016-ban lassabban emelkedik. A külső és belső egyensúly mindkét évben kedvezően alakul, de a felminősítésre – többek között a gazdaságpolitika kiszámíthatatlansága miatt – még egy kicsit várni kell. A bankadó csökkentéséből adódó banki mozgásteret az MNB egyre aktívabb beavatkozása szívja el. A perspektíva hiánya miatt sem a tőke, sem a munkaerő kiáramlásában nem várható fordulat, miközben a közszolgáltatások leépülése folytatódik.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo