Újra járnak étterembe a magyarok

Egy március‐áprilisi kutatásból kiderül, hogy mennyire változtak meg az éttermezés és az étel házhoz szállítás szokásai a koronavírus‐járvány lezajlása után, illetve egy évvel az éttermek újranyitását követően.

A megkérdezettek nagyobbik része (57 százalék) visszatért az éttermekbe a tavaszra, ugyanakkor nem elhanyagolható százalék továbbra is kerüli a tömeget a vendéglátóhelyeken (37 százalék). Ezzel együtt jár az is, hogy megmaradt a házhozszállítási kedv a vendégek körében, a válaszolók 58 százaléka ugyanannyitrendel házhoz, mint a járvány időszakában. Elmondható így, hogy többen maradtak meg az „otthoni éttermezésnél”, így ez továbbra is fontos tevékenység maradt a hazai vendéglők körében.

Továbbra is fontos szempont az ár (Kép:Pexels)
Az Éttermek Éjszakája szervezőcsapatának nem reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a válaszadók nagy része a családjával és párjával látogat éttermeket (71 százaléka a válaszadóknak a családot és a párját jelölte társként az éttermezéshez) és jellemzően havonta‐negyedévente kerül sor ilyen időtöltésre. Elenyésző  esetben választjuk meg a baráti társaságot egy vacsorához (10 százalék), ami arra enged következtetni, hogy a személyes baráti találkozók némileg visszaszorultak, legalábbis ami a közös éttermezést illeti. Az emberek csaknem teljes egészében megtervezik, hova térjenek be, 93százalékuk tájékozódik előre. Az éttermi akciók jelentősége azonban csökkent, fontosabb lett, hogy milyen minőségű  ételt és kiszolgálást kapnak. Az étterem látogatók 67százaléka hajlandó magasabb árat fizetni az általa megálmodott minőségért, azonban csak a felüknél döntő szempont, hogy az adott helyen van‐e árakció. Háromnegyedük a közösségi médiában és az éttermi weboldalakon található ételfotók és videók alapján választja ki a „nyertes” éttermet az élményhez. Fontosak a mások által az étteremről kialakított vélemények, legyen szó a véleménygyűtő portálokról, vagy a közvetlen ismerősi ajánlásról.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo