Újra járnak étterembe a magyarok

Egy március‐áprilisi kutatásból kiderül, hogy mennyire változtak meg az éttermezés és az étel házhoz szállítás szokásai a koronavírus‐járvány lezajlása után, illetve egy évvel az éttermek újranyitását követően.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A megkérdezettek nagyobbik része (57 százalék) visszatért az éttermekbe a tavaszra, ugyanakkor nem elhanyagolható százalék továbbra is kerüli a tömeget a vendéglátóhelyeken (37 százalék). Ezzel együtt jár az is, hogy megmaradt a házhozszállítási kedv a vendégek körében, a válaszolók 58 százaléka ugyanannyitrendel házhoz, mint a járvány időszakában. Elmondható így, hogy többen maradtak meg az „otthoni éttermezésnél”, így ez továbbra is fontos tevékenység maradt a hazai vendéglők körében.

Továbbra is fontos szempont az ár (Kép:Pexels)
Az Éttermek Éjszakája szervezőcsapatának nem reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a válaszadók nagy része a családjával és párjával látogat éttermeket (71 százaléka a válaszadóknak a családot és a párját jelölte társként az éttermezéshez) és jellemzően havonta‐negyedévente kerül sor ilyen időtöltésre. Elenyésző  esetben választjuk meg a baráti társaságot egy vacsorához (10 százalék), ami arra enged következtetni, hogy a személyes baráti találkozók némileg visszaszorultak, legalábbis ami a közös éttermezést illeti. Az emberek csaknem teljes egészében megtervezik, hova térjenek be, 93százalékuk tájékozódik előre. Az éttermi akciók jelentősége azonban csökkent, fontosabb lett, hogy milyen minőségű  ételt és kiszolgálást kapnak. Az étterem látogatók 67százaléka hajlandó magasabb árat fizetni az általa megálmodott minőségért, azonban csak a felüknél döntő szempont, hogy az adott helyen van‐e árakció. Háromnegyedük a közösségi médiában és az éttermi weboldalakon található ételfotók és videók alapján választja ki a „nyertes” éttermet az élményhez. Fontosak a mások által az étteremről kialakított vélemények, legyen szó a véleménygyűtő portálokról, vagy a közvetlen ismerősi ajánlásról.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo