Újra járnak étterembe a magyarok

Egy március‐áprilisi kutatásból kiderül, hogy mennyire változtak meg az éttermezés és az étel házhoz szállítás szokásai a koronavírus‐járvány lezajlása után, illetve egy évvel az éttermek újranyitását követően.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megkérdezettek nagyobbik része (57 százalék) visszatért az éttermekbe a tavaszra, ugyanakkor nem elhanyagolható százalék továbbra is kerüli a tömeget a vendéglátóhelyeken (37 százalék).

Ezzel együtt jár az is, hogy megmaradt a házhozszállítási kedv a vendégek körében, a válaszolók 58 százaléka ugyanannyitrendel házhoz, mint a járvány időszakában. Elmondható így, hogy többen maradtak meg az „otthoni éttermezésnél”, így ez továbbra is fontos tevékenység maradt a hazai vendéglők körében.

Továbbra is fontos szempont az ár (Kép:Pexels)

Az Éttermek Éjszakája szervezőcsapatának nem reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a válaszadók nagy része a családjával és párjával látogat éttermeket (71 százaléka a válaszadóknak a családot és a párját jelölte társként az éttermezéshez) és jellemzően havonta‐negyedévente kerül sor ilyen időtöltésre.

Elenyésző  esetben választjuk meg a baráti társaságot egy vacsorához (10 százalék), ami arra enged következtetni, hogy a személyes baráti találkozók némileg visszaszorultak, legalábbis ami a közös éttermezést illeti. Az emberek csaknem teljes egészében megtervezik, hova térjenek be, 93százalékuk tájékozódik előre.

Az éttermi akciók jelentősége azonban csökkent, fontosabb lett, hogy milyen minőségű  ételt és kiszolgálást kapnak. Az étterem látogatók 67százaléka hajlandó magasabb árat fizetni az általa megálmodott minőségért, azonban csak a felüknél döntő szempont, hogy az adott helyen van‐e árakció. Háromnegyedük a közösségi médiában és az éttermi weboldalakon található ételfotók és videók alapján választja ki a „nyertes” éttermet az élményhez. Fontosak a mások által az étteremről kialakított vélemények, legyen szó a véleménygyűtő portálokról, vagy a közvetlen ismerősi ajánlásról.

„Összességében kimondható, hogy a visszatérő éttermi kedv mellett a jó ár/érték arány továbbra is a legfontosabb, az éttermezők hajlandóak magasabb végszámlát is fizetni egy‐egy jó élményért és minőségért, mind az éttermi látogatás, mind a kiszállítás esetén is„ – vonja le a következtetést Balla‐ Seethaler Tamás, az Éttermek Éjszakájának főszervezője

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo