Az első pofont május elején kapta a Mol, amikor a lengyel szenátus elfogadta azt a törvényjavaslatot, amelynek értelmében a magyar olajtársaság nem tudja megvenni a Lotos 417 benzinkútját, amelyről januárban írtak alá szerződést. A Mol január 12-én jelentette be a Budapesti Értéktőzsde honlapján, hogy 610 millió dollár értékű szerződést írt alá 417 lengyelországi töltőállomás vásárlásáról a Grupa Lotos SA-val és a PKN Orlennel, aminek eredményeként a magyar cég a harmadik helyre léphetett volna elő a lengyel üzemanyag-kiskereskedelmi piacon.
A második pofon május végén érkezett egyenesen a magyar kormánytól, amikor bejelentették, az energiaszektortól idén 300 milliárd forint extraprofit-különadós bevételt várnak, ami főként a Mol-t érinti.
A harmadik pofon június elején érkezett Szlovákiából, amikor a Mol ottani leányvállalata egy közleményt adott ki, miszerint az orosz olajembargó miatt nemsokára komoly bajba kerülnek. Ahogy fogalmaztak, az orosz kőolajra vonatkozó európai uniós embargó jövőre ellehetetleníti a pozsonyi Slovnaft olajfinomító exportját, ami a gyártás műszaki minimum alá csökkenéséhez vezet, és a szlovákiai ellátás biztonságát is veszélybe sodorja.
A negyedik pofon a világ egyik legnagyobb hitelminősítőjétől pedig most érkezett. A Fitch stabilról negatívra módosította a Mol Nyrt. hosszú lejáratú adósságbesorolásához kapcsolódó kilátásait, ugyanakkor megerősítette ’BBB-’ hitelminősítését - közölte a Mol a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. A társaság tájékoztatása szerint a kilátások felülvizsgálatát és módosítását főként a Mol oroszországi gáz- és olajszállítástól való függésével kapcsolatos kockázatokkal magyarázza a hitelminősítő. A Fitch által közzétett jelentés azt is megjegyzi, hogy nem feltételezik az oroszországi földgázszállítás leállítását, és a Mol-nak számos eszköze van pénzügyi helyzetének és erős likviditásának megvédésére. A jelentés kitér arra, hogy Magyarország felmentést kapott az orosz olajra kivetett EU-embargó alól, és a Mol növelni tudná beszerzését a Horvátországból induló Adria-kőolajvezetéken keresztül, amennyiben az Oroszországból származó olaj szállítása szünetelne - közölte a Mol a tőzsde honlapján.