Új norma van kialakulóban a női felsővezetőknél

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti egyenlőséget és saját karrierjüket illetően is. A jelenlegi polikrízishez a többség alkalmazkodott, és igyekszik felfedezni az abban rejlő lehetőségeket – állapítja meg a KPMG Global Female Leaders Outlook kutatása. Alkalmazkodókészség, előrelátás, rugalmasság – ezekkel a tulajdonságokkal felvértezve alakítják saját és cégük jövőjét.

Előtérben a digitalizáció és az alkalmazkodás

A KPMG Global Female Leaders Outlook kutatásban kapott válaszok számos új tendenciáról is tanúskodnak. „A vállalatokon belül zajlik a digitalizációs stratégiák kiigazítása, a munkavállalók képzése egyre fontosabbá válik a technológiai beruházásokkal szemben. Mindez arra utal, hogy a cégek a felgyorsult külső változásokra szintén felgyorsult belső változásokkal reagálnak  ez pedig ígéretes fejlemény” – összegez Rakó Ágnes, a KPMG Kockázatkezelés, Pénzügyi folyamat és Adatelemzés részlegének vezetője. „A kiberbiztonság is megerősödött – a kiberbűnözés ugyan egyre terjed, de a megkérdezett résztvevők biztonságérzete is növekszik. A többség úgy véli, hogy vállalata felkészült ezen a téren.”

A női döntéshozók szerint a polikrízis kezelésekor olyan tulajdonságok, készségek kerülnek előtérbe, mint az alkalmazkodóképesség és az előrelátás. A gyors technológiai fejlődés vagy a piaci zavarok ugyanúgy megkövetelik a gyors reagálást és a rugalmasságot, mint a stratégiai, hosszú távú célokra való összpontosítást.

Új lányok klubja

A KPMG kutatása szerint továbbra is hangsúlyosak a környezeti, társadalmi és irányítási, azaz ESG-tényezők, amelyek elengedhetetlenek a cégek hosszútávon is fenntartható növekedéséhez. A női vezetők kiveszik a részüket világunk fenntarthatóbbá tételéből. A társadalmi ügyeknél egyértelmű, hogy a diverzitás és nyitottság terén elért eredmények és a megfelelő jogi keretek ellenére még akad tennivaló. Számos nő karrierjét változatlanul előítéletek gátolják, gyakran váltanak céget, hogy előrébb juthassanak, a nők továbbra is alulreprezentáltak a vezetői pozíciókban, és több szervezetben férfiak által dominált hálózatokkal találkoznak  állapítja meg a tanulmány. A válaszadók 51 százaléka szerint vállalatuknál még mindig létezik a "régi fiúk klubja", de 49 százalékuk az "új lányok klubjának" támogatását is tapasztalja. Az említett akadályokat a jövőben el kell hárítani. Négy megkérdezett női vezető közül három számít arra, hogy 15 éven belül sikerül eljutni a nemek közti egyenlőségig.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo