Az online aukciók már megkerülhetetlenek
A kutatás idén külön kitért az online árverések iránti nyitottságra is. A megkérdezettek 68 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem zárkózik el a műfajtól, ami mellett komoly érvként szolgál, hogy anonimitásban, másokkal való érintkezés nélkül tudnak licitálni az érdeklődők. A Z generáció (18–25 évesek) tagjai 83 százalékban kacérkodnak a lehetőséggel, míg az Y (26–41 évesek) és X (42–55 évesek) generációsok nagyobb érdeklődést mutatnak az online vásárlás iránt.
Így talán nem is olyan meglepő, ha néhány év múlva az online aukciók még nagyobb szerepet kapnak majd a szegmensben. Bár a többség számára a személyes aukció egy különleges hangulatú esemény, ugyanakkor a műtárgy eredetiségével kapcsolatban éppúgy biztonságban érzik magukat elektronikus vásárlás esetén is. Ettől függetlenül szinte mindenki számára fontos értékkel bír az árverést megelőző kiállítás, ahol személyesen is megnézhetik a műtárgyakat.