Új befektetéseknek kedvez a mostani gazdasági helyzet

A BÁV 2023-ban készült Műtárgybefektetési indexe minden eddigi eredményt túlszárnyalva, 8 százalékos növekedéssel 40,6 pontos eredményt ért el. Bár a megkérdezettek csak 17 százaléka vár anyagi javulást az elkövetkező időszakban, mégis 80 százalékuk szerint jó választás a műtárgybefektetés, mert az inflációval arányos vagy akár azt meghaladó hozamot is realizálhat. A felmérés szerint a Z generáció tagjait jellemzi leginkább a vállalkozókedv, akik az online aukciók iránt is aktívan érdeklődnek. Az ékszerek népszerűségét nemcsak az üzleti eredmények, de a visszajelzések is alátámasztják, az elmúlt 5 évben ugyanis 35-ről 53 százalékra nőtt a kategória iránti érdeklődés, mellyel most már tartósan a második helyen szerepel a preferált műtárgytípusok listáján.

Az elmúlt három év eredményei alapján kirajzolódik az is, hogy nagyobb növekedést csak a deviza, valamint az arany, ékszer és műtárgy kategóriák mutatnak, mindkét befektetési szegmens 5 százalékponttal nőtt. Nagy visszaesések is voltak: 6 százalékponttal kevesebb a készpénzben és 12 százalékponttal a folyószámlán, lekötés nélkül tartott vagyonok aránya. Ehhez képest különösen figyelemfelhívó a műtárgybefektetések várható hozamának pozitív megítélése: a megkérdezettek 80 százaléka szerint ugyanis az inflációval arányos vagy annál magasabb profitot képes realizálni.

Hódítanak az ékszerek

A műtárgyvásárlás iránt nyitottak körében változatlanul a festmények (62 százalék) a legnépszerűbbek, viszont szorosan mögöttük ott sorakoznak az ékszerbefektetések is, amelyek iránt az érdeklődés az elmúlt 5 évben 35-ről 53 százalékra nőtt, így 2020 óta a második helyük gyakorlatilag változatlan.

A műtárgytípusok preferencia-sorrendjében a két vezető kategóriát a kerámia, üveg és ezüsttárgyak, bútorok szegmense (29 százalék), valamint az órák (24 százalék) követik. Érdemes viszont figyelni a műszaki régiségekre (16 százalék) is, amelyek két év alatt az 5. helyre ugrottak előre a ranglétrán, otthagyva egykori sereghajtó társukat, a bélyegeket, amelyek csupán a megkérdezettek 5 százalékának keltették fel az érdeklődését.

Színre lépett az új generáció

Az elmúlt egy év alatt javult a műtárgypiacba vetett bizalom és a galériák vonzereje. A résztvevők közel 60 százaléka egyetért abban, hogy a műtárgyak presztízs értéke elvitathatatlan, éppen úgy, mint a Z generáció műtárgybefektetések iránti nyitottságának (46%) jelentősége a jövő műértő közönségének építésében. Főleg, hogy a Becsüs Akadémia képzései iránt is leginkább azok érdeklődnek, akik a közeljövőben műtárgyvásárlást terveznek. Általánosságban azonban elmondható, hogy az aukciókon való licitálás, vásárlás – történjen akár személyesen, akár online – elsősorban a 26 és 41 év közötti korosztály tagjait vonzza. Érdemi növekedést viszont az X generáció műtárgyvásárlási kedve mutat, amely 45 százalékos emelkedést ért el egy év alatt.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo