Tömpe ismét vasutas

Kinevezték a MÁV-Start új vezérkarát, egy ismert névval is találkozni lehet a listában, Tömpe Istvánéval, aki nem először jut vezetői tisztséghez.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Július 1-jén a gyakorlatban is megkezdte önálló tevékenységét a százszázalékos MÁV tulajdonú személyszállítási cég, a MÁV-Start ZRt. A cég megalapításának célja egy szolgáltatásközpontú, pénzügyileg átlátható, hatékony szervezet létrehozása volt, melynek révén megvalósul az átlátható, elkülönült gazdálkodás, valamint - a MÁV Csoport tagjaként - versenyképes, a piaci körülményekre rugalmasan reagáló cég jött létre. A 62 milliárd forint tőkével és összességében mintegy 7200 fő munkavállalóval megalakult új társaság alapvetően a MÁV ZRt. korábbi személyszállítási üzletágának dolgozóit, feladatait vette át.

Az új személyszállító társaság tevékenységének megkezdésével egyidejűleg munkába álltak a MÁV-Start újonnan kinevezetett vezetői is.

Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója döntése értelmében a MÁV önálló személyszállítási cége tevékenységének megkezdésétől, 2007. július 1-től Tömpe István a MÁV-Start ZRt. üzleti vezérigazgató-helyettese. Tömpe István 1973-ban szerzett közgazdász-tanár diplomát, 15 éve rendelkezik kandidátusi címmel. Az egyetem elvégzése után a Gazdaságkutató Intézet kutatója, ekkortól évtizedeken keresztül hazai és külföldi egyetemeken tanít. 1988-1990 között kormányfőtanácsos, privatizációs kormánybiztos, pénzügyminiszter-helyettes, az Állami Vagyonügynökség első ügyvezető igazgatója volt. Később a MÁV, valamint a Földhitel- és Jelzálogbank elnöke, az ÁPV Rt. igazgatóságának tagja. Dolgozott a Daiwa Securities Értékpapír-kereskedelmi Rt. elnökeként, illetve a Budapesti Értéktőzsde Igazgatóságának tagjaként, 1998-2003 között a Merito Consultingnál befektetési tanácsadással, vasúti projektekkel foglalkozott, 2003-2004-ben a MÁV stratégiai vezérigazgató-helyettese, majd a Merito Consulting ügyvezetője. Az év elejétől mostani kinevezéséig a MÁV főtanácsadójaként tevékenykedett.

Matéczné Németh Ágnes 2007. július 1-től a MÁV-Start Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. Matéczné Németh Ágnes a Közlekedési Szakközépiskola vasútforgalom és kereskedelem szakán végzett, majd a tisztképző elvégzése után a győri Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskola Vasút-üzemviteli szakán okleveles üzemmérnök diplomát szerzett, 1984-ig Budapest-Keleti pályaudvar forgalmi szolgálattevőjeként, majd három évig személyszállítási vezetőként dolgozott. Volt a Keleti pályaudvar állomásfőnök-helyettese, majd a MÁV tájékoztatási iroda helyettes vezetőjeként tevékenykedett. Később a MÁV személyszállítási üzletág osztályvezető-helyettese, osztályvezetője, majd ugyanitt divízióvezetői, szakigazgató-helyettesi, illetve főosztályvezetői pozíciót is betöltött. Virág Imre lett a MÁV-START Zrt. humánpolitikai vézérigazgató-helyettese. Virág Imre 1992-ben a Miskolci Egyetem szervezési és vezetési szakán szerzett gépészmérnök diplomát. Több külföldi képzésen, köztük a Newport University MBA képzésén vett részt. Pályafutását a Comptrans Kft.-nél kezdte, emellett a miskolci egyetemen tanársegédként tevékenykedett. 1994-től 1999-ig az Electrolux-Lehel Hűtőgépgyár személyi vezetője, majd 1999-től az Elektrolux AB stratégiai toborzási projektjének vezetője, 2001-2004 között a Wallis Autó Holding Rt., majd a Pannonplast HR igazgatója, 2004-től kinevezéséig a MÁV személyügyi főosztályát vezette, ahol - a személyügyek mellett - karrier menedzsmenttel is foglalkozott. Az új társaság stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese Hercegh Tamás. A villamosmérnök végzettséggel rendelkező szakember 1991-95 között az Olivetti Hungary kereskedelmi igazgatója volt, 1995-től 1998-ig a Xerox regionális igazgatója, a kelet-európai üzleti folyamatokért, infrastruktúráért felelt. Ezután a Cap Gemini tanácsadó cég ügyvezető igazgatója, majd három éven keresztül a Microsoft Magyarország ügyvezetője, 2001-től változás- és válságkezeléssel foglalkozott, 2005-től 2007 elejéig a MÁV Informatika Kft. vezérigazgatójaként tevékenykedett. A MÁV-Start Zrt. pénzügyi vezérigazgató-helyettesi pozíciót Lajtai Katalin fogja betölteni, aki végzettségét tekintve közgazdász, okleveles könyvvizsgáló, adószakértő, igazságügyi könyv- és adószakértő. Lajtai Katalin a Közgazdaságtudományi Egyetem belkereskedelmi szakán szerzett egyetemi diplomát. 1973-tól az Alkalmi Áruk Háza Vállalat munka-üzemszervezője, üzemgazdász, majd a Fővárosi Szállítási Vállalat elemzési csoportjának vezetője, 1980-tól a Tanszergyártó és Értékesítő Vállalat közgazdasági osztályvezetője, gazdasági igazgatója. Tevékenykedett a Népművészeti Vállalat gazdasági igazgatójaként, illetve a Ramóna Finomkötöttáru Szövetkezet főkönyvelőjeként, 1990 és 1993 között a Novaglobus Kereskedelmi és Ügynöki Kft. gazdasági igazgatója, majd 1993-tól a Dunapack Papír- és Csomagolóanyag Zrt. igazgató-főkönyvelője volt.

Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója már korábban kinevezte Mosóczi Lászlót a MÁV-Start  Zrt. vezérigazgatójának.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo