Tömpe ismét vasutas

Kinevezték a MÁV-Start új vezérkarát, egy ismert névval is találkozni lehet a listában, Tömpe Istvánéval, aki nem először jut vezetői tisztséghez.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Július 1-jén a gyakorlatban is megkezdte önálló tevékenységét a százszázalékos MÁV tulajdonú személyszállítási cég, a MÁV-Start ZRt. A cég megalapításának célja egy szolgáltatásközpontú, pénzügyileg átlátható, hatékony szervezet létrehozása volt, melynek révén megvalósul az átlátható, elkülönült gazdálkodás, valamint - a MÁV Csoport tagjaként - versenyképes, a piaci körülményekre rugalmasan reagáló cég jött létre. A 62 milliárd forint tőkével és összességében mintegy 7200 fő munkavállalóval megalakult új társaság alapvetően a MÁV ZRt. korábbi személyszállítási üzletágának dolgozóit, feladatait vette át.

Az új személyszállító társaság tevékenységének megkezdésével egyidejűleg munkába álltak a MÁV-Start újonnan kinevezetett vezetői is.

Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója döntése értelmében a MÁV önálló személyszállítási cége tevékenységének megkezdésétől, 2007. július 1-től Tömpe István a MÁV-Start ZRt. üzleti vezérigazgató-helyettese. Tömpe István 1973-ban szerzett közgazdász-tanár diplomát, 15 éve rendelkezik kandidátusi címmel. Az egyetem elvégzése után a Gazdaságkutató Intézet kutatója, ekkortól évtizedeken keresztül hazai és külföldi egyetemeken tanít. 1988-1990 között kormányfőtanácsos, privatizációs kormánybiztos, pénzügyminiszter-helyettes, az Állami Vagyonügynökség első ügyvezető igazgatója volt. Később a MÁV, valamint a Földhitel- és Jelzálogbank elnöke, az ÁPV Rt. igazgatóságának tagja. Dolgozott a Daiwa Securities Értékpapír-kereskedelmi Rt. elnökeként, illetve a Budapesti Értéktőzsde Igazgatóságának tagjaként, 1998-2003 között a Merito Consultingnál befektetési tanácsadással, vasúti projektekkel foglalkozott, 2003-2004-ben a MÁV stratégiai vezérigazgató-helyettese, majd a Merito Consulting ügyvezetője. Az év elejétől mostani kinevezéséig a MÁV főtanácsadójaként tevékenykedett.

Matéczné Németh Ágnes 2007. július 1-től a MÁV-Start Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. Matéczné Németh Ágnes a Közlekedési Szakközépiskola vasútforgalom és kereskedelem szakán végzett, majd a tisztképző elvégzése után a győri Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskola Vasút-üzemviteli szakán okleveles üzemmérnök diplomát szerzett, 1984-ig Budapest-Keleti pályaudvar forgalmi szolgálattevőjeként, majd három évig személyszállítási vezetőként dolgozott. Volt a Keleti pályaudvar állomásfőnök-helyettese, majd a MÁV tájékoztatási iroda helyettes vezetőjeként tevékenykedett. Később a MÁV személyszállítási üzletág osztályvezető-helyettese, osztályvezetője, majd ugyanitt divízióvezetői, szakigazgató-helyettesi, illetve főosztályvezetői pozíciót is betöltött. Virág Imre lett a MÁV-START Zrt. humánpolitikai vézérigazgató-helyettese. Virág Imre 1992-ben a Miskolci Egyetem szervezési és vezetési szakán szerzett gépészmérnök diplomát. Több külföldi képzésen, köztük a Newport University MBA képzésén vett részt. Pályafutását a Comptrans Kft.-nél kezdte, emellett a miskolci egyetemen tanársegédként tevékenykedett. 1994-től 1999-ig az Electrolux-Lehel Hűtőgépgyár személyi vezetője, majd 1999-től az Elektrolux AB stratégiai toborzási projektjének vezetője, 2001-2004 között a Wallis Autó Holding Rt., majd a Pannonplast HR igazgatója, 2004-től kinevezéséig a MÁV személyügyi főosztályát vezette, ahol - a személyügyek mellett - karrier menedzsmenttel is foglalkozott. Az új társaság stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese Hercegh Tamás. A villamosmérnök végzettséggel rendelkező szakember 1991-95 között az Olivetti Hungary kereskedelmi igazgatója volt, 1995-től 1998-ig a Xerox regionális igazgatója, a kelet-európai üzleti folyamatokért, infrastruktúráért felelt. Ezután a Cap Gemini tanácsadó cég ügyvezető igazgatója, majd három éven keresztül a Microsoft Magyarország ügyvezetője, 2001-től változás- és válságkezeléssel foglalkozott, 2005-től 2007 elejéig a MÁV Informatika Kft. vezérigazgatójaként tevékenykedett. A MÁV-Start Zrt. pénzügyi vezérigazgató-helyettesi pozíciót Lajtai Katalin fogja betölteni, aki végzettségét tekintve közgazdász, okleveles könyvvizsgáló, adószakértő, igazságügyi könyv- és adószakértő. Lajtai Katalin a Közgazdaságtudományi Egyetem belkereskedelmi szakán szerzett egyetemi diplomát. 1973-tól az Alkalmi Áruk Háza Vállalat munka-üzemszervezője, üzemgazdász, majd a Fővárosi Szállítási Vállalat elemzési csoportjának vezetője, 1980-tól a Tanszergyártó és Értékesítő Vállalat közgazdasági osztályvezetője, gazdasági igazgatója. Tevékenykedett a Népművészeti Vállalat gazdasági igazgatójaként, illetve a Ramóna Finomkötöttáru Szövetkezet főkönyvelőjeként, 1990 és 1993 között a Novaglobus Kereskedelmi és Ügynöki Kft. gazdasági igazgatója, majd 1993-tól a Dunapack Papír- és Csomagolóanyag Zrt. igazgató-főkönyvelője volt.

Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója már korábban kinevezte Mosóczi Lászlót a MÁV-Start  Zrt. vezérigazgatójának.

Véleményvezér

Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo