Több parkolási díjat fizessenek a terepjárók után

A lakosság nagy többsége támogatja, hogy magasabb parkolási díjat fizessenek a nagyméretű személygépkocsik után – Párizsban. A mai napon közzétett közvéleménykutatási eredmény megerősíti a Levegő Munkacsoport évek óta hangoztatott követelését, hogy ilyen szabályozást vezessenek be Budapesten is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A párizsiak 61 százaléka támogatja, hogy emeljék a nehéz, nagyméretű személygépkocsik (SUV-ok) parkolási díját a súlyalapú parkolási díj bevezetését, és ez az arány 70 százalékos, ha a bevételt a közlekedés javítására fordítják vissza és a helyi lakosok mentességet kapnak. Ez az eredménye annak a közvéleménykutatásnak, amelyet az OpinionWay készített a Tiszta Városok Kampány nevű nemzetközi civil összefogás megbízásából.

Több levegő kellene a szó átvitt és valódi értelmében is (Fotó: Szegő Judit)
Több levegő kellene a szó átvitt és valódi értelmében is (Fotó: Szegő Judit)

A felmérés szerint a párizsiak 56 százalékának rossz a véleménye a SUV-okról. Elsősorban a  túlzott területfoglalásukat kifogásolják (76 százalék), de elégedetlenek a levegőszennyezésben való szerepükkel (61 százalék), a magas szén-dioxid-kibocsátásukkal (58 százalék) és a balesetveszélyességükkel (34 százalék) is.

A tét nagy, mivel a SUV-ok akár 20 százalékkal több üzemanyagot is fogyasztanak, mint a hagyományos járművek, ütközés esetén átlagosan 30 százalékkal növelik a gyalogosok és kerékpárosok halálozásának kockázatát, továbbá nagyobb súlyuk miatt sokkal több egészségkárosító mikroszemcse kerül a levegőbe még a gumijuk kopása következtében is.

A párizsiak általában is támogatják a gépjárművek, különösen a nehezebb autók használatát szabályozó intézkedéseket, 59 százalékuk egyetért azzal, hogy korlátozni kell általában az autók számát a városban.

Szegő Judit, a Levegő Munkacsoport projektvezetője elmondta: „A párizsi közvélemény-kutatás eredménye még inkább ösztönözhetné Budapest vezetőit, hogy külön parkolási díjat vessenek ki a nehéz személygépkocsikra. Ezzel követhetnék olyan városok példáját, mint Lyon, Freiburg és Tübingen, ahol már bevezették ezt az intézkedést. A SUV-ok magasabb parkolási díja társadalmilag is igazságosabb lenne, hiszen aki többet foglal el a közterületből, jobban szennyezi a levegőt, balesetveszélyesebb, annak többet is kellene fizetnie. Egy SUV használata nem alapvető szükséglet, ráadásul nem a szegények vásárolják, így nem szabad támogatni a parkolásukat sem."

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo