Októberben 855 ezer új autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 14,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az októberi már a tizenötödik egymást követő éves növekedés volt az új autók forgalomba helyezésében.
A négy legnagyobb nemzeti autópiac közül háromban kétszámjegyű volt az éves növekedés októberben, Németországban azonban csak szerényebb, 4,9 százalékos. Franciaországban 21,9 százalékkal, Olaszországban 20,0 százalékkal, Spanyolországban 18,1 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma.
Az év első tíz hónapjában az előző évinél 16,7 százalékkal több, közel kilencmillió autót helyeztek forgalomba az EU-ban. Olaszországban 20,4 százalékos, Spanyolországban 18,5 százalékos, Franciaországban 16,5 százalékos, Németországban pedig 13,5 százalékos volt az éves növekedés az első tíz hónapban.
Az idén októberben 14,2 százalékos volt az akkumulátoros hajtású elektromos autók részesedése, szemben az egy évvel korábbi 12,0 százalékkal. A BEV autók részaránya októberben így meghaladta a dízeles autók 12,0 százalékos részarányát. Az első tíz hónapban 14,0 százalékos részarányt értek el a BEV autók, így az éves részarány is először haladja meg a dízelekét, ami 13,9 százalék lett.
Októberben az előző októberihez képest 36,3 százalékkal 121 ezerre nőtt a forgalomba helyezett BEV autók száma. Két nemzeti piacon a növekedés háromjegyű százalékos volt, Belgiumban 147,3 százalékos, Dániában 100,7 százalékos. Németországban, az elektromos autók legnagyobb piacán 4,3 százalékos volt az éves növekedés és ezzel az év eleje óta forgalomba helyezett BEV autók száma elérte az 1,2 milliót, ami 53,1 százalékos növekedés a 2022 első tíz havihoz képest.