A korcsoport adatokból az tűnik ki, hogy a nők leginkább a gyermekvállalást követően vágnak saját vállalkozás indításába, amely során a legnagyobb nehézséget (30 százalék os aránnyal) a finanszírozás szűkössége jelenti. Később, a vállalkozás növekedését inkább a piaci helyzet (56 százalék ), a vállalkozás menedzseléséhez kapcsolódó személyes határaik (44 százalék) és az anyagi, financiális és emberi erőforrások hiánya (15 százalék) nehezíti számukra.
Aki a kihívást jelentő körülmények ellenére vállalkozik, azt a Visa friss kutatása szerint a függetlenségre való törekvés (53 százalék) és valami új létrehozásának vágya (16 százalék) viszi előre. Az álmok megvalósítása azonban sokszor akadályokba ütközik. A megkérdezett nők számára a kedvezőtlen gazdasági környezet jelentette a növekedés legfontosabb korlátját: 56 százalékuk jelölte meg az iparága helyzetét nehezítő tényezőként, míg 30 százalékuk finanszírozási, illetve egyéb erőforrások hiányával küzd.
A Visa She's Next pályázati program célja minden országban az, hogy segítse a helyi női vállalkozók fejlődését, melyhez a vállalkozás igényeihez igazított mentorprogrammal nyújt támogatást a nyerteseknek. Azok a magyar vállalkozónők, akik felismerik saját vállalkozásukban rejlő fejlesztési lehetőségeket, leginkább a marketing (44 százalék), a pénzügy (30 százalék) és a digitalizáció (26 százalék) területeken igénylik a támogatást, méghozzá tudásátadás formájában. A tavalyi Visa She’s Next kiírás nyertesei is egyértelműen a mentorálásra tekintettek a program legnagyobb értékeként.