Hova tűntek a női vállalkozók?

Világszinten nagyon alacsony a startupokban a női alapítók aránya, de a jelenség a vállalkozások körében és az oktatás bizonyos területein is megfigyelhető. Holott az eltérő megközelítések az innovatív megoldások születésének egyik legfőbb mozgatórugói. A legnagyobb hazai inkubátorprogram, a start it @K&H ezért a fejlesztendő csapatok kiválasztásánál és az inkubációs időszak alatt is kiemelt figyelmet fordít a női alapítású startupokra. 

A Startup Genom márciusi felmérése alapján világszinten nagyon alacsony, átlagosan 15 százalék körüli a startupokban a női alapítók aránya. Ennél még rosszabb a helyzet Európában, ahol 12,6 százalék, míg az unió legnagyobb startup ökoszisztémájával bíró Németország esetében is, például Münchenben csupán 5,6 százalék ez az arány. Magyarországon még nem született kifejezetten a startupok nemi arányára vonatkozó felmérés, de a teljes vállalkozói közösségre nézve látható, hogy alulreprezentáltak a hölgyek.

Az Opten adatai szerint ugyanis Magyarországon több mint 70 ezer női és közel 170 ezer férfi tulajdonú vállalkozás van, tehát a vállalkozások csupán 29 százalékának alapításában vettek részt nők.

„A női vállalkozók támogatása, erősítése globálisan és hazai szinten is megoldandó helyzet. Nemcsak az egyenjogúság miatt, de azért is, mert az eltérő megközelítések nagyban segítik az innovatív ötletek megszületését, illetve a csapatok fejlődésében is nagy szerepe van a különböző meglátásoknak, tapasztalatoknak és képességeknek” – fejtette ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője, miért előnyös az ökoszisztéma számára a női startupperek szakmai támogatása.

Hol kezdődik az üvegplafon és mi lehet a megoldás?

A probléma nemcsak generális, hanem már a vállalkozásindítás előtt kezdődik, hiszen az egyetemek bizonyos szakirányain, így például a mérnöki pozíciókban is hasonlóan alacsony az arány. A KSH adatai szerint 27 százalék a női hallgatók aránya a hazai felsőoktatási műszaki képzésben.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo