Szériaérett

Modellciklusának felén kiforrott minden idők legsikeresebb 7-es BMW-szériája. A hatalmas bajor újra méltó a zászlóshajó szerepére: már puszta megjelenésével is képes felforgatni egy kisváros életét.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A 7-es széria facelift-ja annyira jól sikerült, hogy a gyár újabban külön karosszériakittként is kínálja, bármelyik BMW márkakereskedésben, motortól és felszereltségtől függően 1,1-1,2 millió forintért. Az új 7-es formája tehát kiforrott, az autó még dinamikusabb és elegánsabb lett. Elöl markánsan kidomborodik a motorház, az első köténylemez, a BMW-vesék és a fényszórók finoman átalakultak. Oldalt a küszöböket tették hangsúlyosabbá. Hátul kontúrosabbak a felületek, és módosultak a hátsó lámpák. Remek a tolatólámpákban végződő krómcsík, és hatásos a befelé keskenyedő lökhárító a két alsó pici légterelővel. Tesztautónk fellépését 19 colos kerekek és az új, Monaco-kék fényezés tette még meggyőzőbbé.

Az utastérben a nemesebb anyagok, a lakkozott felületek, a hasonló funkciójú kezelőelemek optikai csoportosítása, az új kormánykerék, a bőrbevonatú iDrive kezelőgomb jelentik a változást. Az iDrive rendszeren is finomítottak, kezelését pedig megpróbálták felhasználóbarátabbá tenni. Sokak szerint az iDrive alapkoncepciója rossz, a műszakilag fogékony sofőrök azonban könnyen kezelik a rendszert. A lényeg persze nem ez, hanem az utazás feelingje. Fényűző, egyéni hangulatú utastér, fejedelmi helykínálat, prémium anyag- és megmunkálási minőség, első osztályú szigetelés - mindezek alapján a 7-est nyugodtan fel lehetne írni receptre stressz ellen, olyan pihentető vele a haladás sofőrnek és utasoknak egyaránt. Bár az felróható neki, hogy néhány, ezen a szinten már szinte kötelező kényelmi extráért sok pénzt kérnek, s azt, hogy itt-ott még mindig feltűnnek kellemetlen műanyagok.

A BMW-k kiváló menettulajdonságaikról, példás irányíthatóságukról és remek erőforrásaikról híresek, és ez a népszerű 730d alapmodell esetében is igaz. Az alapjaiban átdolgozott, korábban 218, most 231 lóerős aggregát a legmodernebb dízeltechnológiát képviseli, piezo-befecskendezési technikát alkalmazó common rail 3 rendszerrel és részecskeszűrővel. S mivel a blokk nagy része alumínium, tömege 35 kilogrammal kisebb elődjéénél. Az erőforrás hihetetlenül kulturált, hangjával sohasem tolakodik be az utastérbe, ám fáradhatatlanul húz, és keveset fogyaszt. A váltó finoman, precízen kapcsolgat, de a kormányon levő gombokkal felül is bírálhatjuk, például ha gyorsan szeretnénk előzni.

A futómű a kocsi karakteréhez illő, miközben a hagyományos BMW-s erényeket is megcsillogtatja. A hatalmas limuzin légpárnás hajó módjára siklik az úton, kisimítja az útbordákat (a peres gumik jelenlétét sem érezni), de a megnövelt nyomtáv és az átdolgozott rugózási kinematika a dinamikus haladást is támogatja. Heves reakciókra - éles kanyarban farkitörésre vagy veszélyes karosszériadőlésre - nem kell számítani nála.

A 730d két autót egyesít magában: egyrészt igazi BMW-ként az általa nyújtott vezetési élménnyel boldoggá teszi a vezetőt, másrészt reprezentatív luxuslimuzin, nagyvonalú helykínálattal. A világ legjobb autói közé tartozik, nem vitás.

Teljes cikk a Piac és Profit júliusi-augusztusi számában.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo