Az utastérben a nemesebb anyagok, a lakkozott felületek, a hasonló funkciójú kezelőelemek optikai csoportosítása, az új kormánykerék, a bőrbevonatú iDrive kezelőgomb jelentik a változást. Az iDrive rendszeren is finomítottak, kezelését pedig megpróbálták felhasználóbarátabbá tenni. Sokak szerint az iDrive alapkoncepciója rossz, a műszakilag fogékony sofőrök azonban könnyen kezelik a rendszert. A lényeg persze nem ez, hanem az utazás feelingje. Fényűző, egyéni hangulatú utastér, fejedelmi helykínálat, prémium anyag- és megmunkálási minőség, első osztályú szigetelés - mindezek alapján a 7-est nyugodtan fel lehetne írni receptre stressz ellen, olyan pihentető vele a haladás sofőrnek és utasoknak egyaránt. Bár az felróható neki, hogy néhány, ezen a szinten már szinte kötelező kényelmi extráért sok pénzt kérnek, s azt, hogy itt-ott még mindig feltűnnek kellemetlen műanyagok.
A BMW-k kiváló menettulajdonságaikról, példás irányíthatóságukról és remek erőforrásaikról híresek, és ez a népszerű 730d alapmodell esetében is igaz. Az alapjaiban átdolgozott, korábban 218, most 231 lóerős aggregát a legmodernebb dízeltechnológiát képviseli, piezo-befecskendezési technikát alkalmazó common rail 3 rendszerrel és részecskeszűrővel. S mivel a blokk nagy része alumínium, tömege 35 kilogrammal kisebb elődjéénél. Az erőforrás hihetetlenül kulturált, hangjával sohasem tolakodik be az utastérbe, ám fáradhatatlanul húz, és keveset fogyaszt. A váltó finoman, precízen kapcsolgat, de a kormányon levő gombokkal felül is bírálhatjuk, például ha gyorsan szeretnénk előzni.
A futómű a kocsi karakteréhez illő, miközben a hagyományos BMW-s erényeket is megcsillogtatja. A hatalmas limuzin légpárnás hajó módjára siklik az úton, kisimítja az útbordákat (a peres gumik jelenlétét sem érezni), de a megnövelt nyomtáv és az átdolgozott rugózási kinematika a dinamikus haladást is támogatja. Heves reakciókra - éles kanyarban farkitörésre vagy veszélyes karosszériadőlésre - nem kell számítani nála.
A 730d két autót egyesít magában: egyrészt igazi BMW-ként az általa nyújtott vezetési élménnyel boldoggá teszi a vezetőt, másrészt reprezentatív luxuslimuzin, nagyvonalú helykínálattal. A világ legjobb autói közé tartozik, nem vitás.
Teljes cikk a Piac és Profit júliusi-augusztusi számában.