Szakítottak a biztosítók

Díjbevétel-növekedésben a 2008-as pénzügyi válság óta a legjobb évét produkálta tavaly a globális biztosítási szektor, ebben azonban közrejátszott a még 2023-ban is igen magas infláció – állapítja meg az Allianz friss jelentésében, amelyből az is kiolvasható: az életbiztosítások frontján Ázsia számít a legnagyobb piacnak. Az előttünk álló évek dinamikáját ugyan a gazdasági növekedés fogja meghatározni, a mesterséges intelligencia térnyerése azonban ugrásszerű javulást hozhat a költségmegtakarításban és a hatékonyság növelésében.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ biztosítói összesen 6200 milliárd eurós díjbevételt értek el 2023-ban, amivel az elmúlt három évben 21,5 százalékos növekedést produkáltak – áll az Allianz legfrissebb Globális biztosítási jelentésében. Ez azonban csalóka eredmény az elemzés készítői szerint, hiszen ha az időszak magas inflációs rátáját is figyelembe vesszük, ezzel korrigálva a biztosítási díjak mindössze 0,7 százalékkal tudtak nőni reálértéken 2020 óta. Nominális értelemben azonban a 2023-as év a legjobb volt a biztosítási díjakból származó bevételek bővülésének szempontjából 2006 óta, azaz a 2008-as pénzügyi válságot megelőző időszak óta.

Ázsia és Amerika hasít a biztosítási szegmensekben

A globális díjbevételi állomány 7,5 százalékos bővülése mögött a biztosítási szegmensek kiegyensúlyozott teljesítménye figyelhető meg. Az életbiztosítási szektor 8,4, a vagyon- és felelősségbiztosítási 7, az egészségbiztosítási pedig 6,6 százalékkal emelkedett. A legkiemelkedőbb teljesítményt 14,9 százalékos növekedéssel Ázsia nyújtotta az életbiztosítások terén, amely a világ legnagyobb életbiztosítási piaca a maga 39 százalékos részesedésével. A vagyon- és felelősségbiztosítás szegmensben a 7,1 százalékos éves növekedés is elég volt Észak-Amerikának ahhoz, hogy 54,2 százalékos globális piaci részesedésével megőrizze elsőségét.

A világ biztosítói 6200 milliárd eurós díjbevételt értek el tavaly
A világ biztosítói 6200 milliárd eurós díjbevételt értek el tavaly
Fotó: Depositphotos

Míg számos iparágban a feltörekvő gazdaságok kezdik maguk mögé utasítani a hagyományos piacokat, a globális biztosítási iparágat továbbra is az Egyesült Államok uralja. Sőt, az elmúlt évtizedben az amerikai biztosítási piac még növelni is tudta világméretű részesedését, 41,3-ról 44,2 százalékra. Mivel Kína ugyanebben az időszakban csaknem megduplázta globális részesedését – 10,6 százalékra növelve azt –, ezt elsősorban Nyugat-Európa (mínusz 6,7 százalékpont) és Japán (mínusz 2,8 százalékpont) rovására tudta megtenni.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo