Stabil a magyar lízingpiac, de óriási szükség van az államilag támogatott konstrukciókra

A hazai lízingpiac 2025 első hónapjaiban látszólag stabil teljesítményt nyújtott, a felszín alatt azonban finom elmozdulások rajzolódnak ki. Miközben az új finanszírozás összege alig változott az előző évhez képest, a szerződésszám csökkent, amely jelzi, hogy sok szereplő még kivár. A Magyar Lízingszövetség főtitkára, Kőszegi László szerint a vállalati ügyfelek továbbra is meghatározóak a piacon, különösen a kis- és középvállalkozások, amelyek számára a támogatott lízingkonstrukciók jelentik a legfontosabb beruházási forrást. Bár a személyautó- és kishaszonjármű-finanszírozás továbbra is húzóágazat, néhány szegmens – például az egyéb gépek és a nagyhaszonjárművek – megtorpant. A lízingcégek mozgásterét emellett a kamatkörnyezet, az állami támogatások és a deviza alapú finanszírozások elérhetősége is alakítja, miközben új finanszírozási célok – például az elektromobilitás – egyre hangsúlyosabban jelennek meg. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Idén a pénzügyi lízing dominál

2025 elején ennek aránya 86,1 százalék volt. Ezen belül a zárt végű pénzügyi lízing 117 milliárd, a nyílt végű konstrukció pedig 62,5 milliárd forintot tett ki. A kölcsön – amely elsősorban állami és uniós támogatásokhoz kapcsolódik – jelentősen visszaesett a támogatási források csökkenése miatt, mindössze 2,5 százalékos piaci részesedést képvisel, 5,3 milliárd forintos volumen mellett. Az operatív lízing 23,8 milliárd forintos finanszírozást realizált, amely a teljes piac 11,4 százalékát jelenti. Ezen belül döntő többségben személyautók és kishaszonjárművek szerepelnek, amelyek jellemzően flottakezelőkhöz kapcsolódnak – ez a szegmens 94 százalékos arányt képvisel.

A tavalyi évhez hasonlóan továbbra is magas az euró alapú finanszírozások aránya. A finanszírozott összeg 30 százaléka, míg a szerződésszám 15,6 százaléka devizaalapú. Bár a személyautók és kisteherautók esetében az euró szerepe kisebb, a nagyhaszonjárművek szegmense hagyományosan jelentős mértékben euróalapú. Emellett magas a közös európai deviza részaránya az egyéb gépek finanszírozásában is.

Fontosak az állami konstrukciók

„A jelenlegi kamatkörnyezetben továbbra is kiemelten fontos, hogy a kis- és középvállalkozások államilag támogatott lízing finanszírozáshoz jussanak, mivel ezek a források 100 százalékban beruházási célokat szolgálnak” – mondta Kőszegi László. Az első negyedévben tagvállalataink 33,8 milliárd forint értékben kötöttek ilyen szerződéseket, összesen 2 327 darabot. Ez darabszámban enyhe növekedést jelent 2024-hez képest, ugyanakkor a finanszírozott összeg kissé csökkent.

Véleményvezér

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo