2025 első negyedévében a hazai lízingpiac finanszírozott összeg tekintetében nagyjából megismételte a tavalyi év hasonló időszakának teljesítményét, azonban a szerződésszám csökkenése enyhe visszaesést jelez a piaci aktivitásban. A kihelyezések értéke 209,3 milliárd forintot tett ki, amely minimális, 0,3 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest. Ezzel szemben a szerződések száma érezhetőbb, 7,8 százalékos visszaesést mutatott, azaz mindössze 18 559 darabot ért el.
Fotó: Depositphotos
A teljes portfólió növekedést mutatott: az állomány értéke 5,9 százalékkal emelkedett, és elérte a 2279 milliárd forintot. Ezzel párhuzamosan viszont az állományi szerződések darabszáma csökkent: a 2024 első negyedévében mért értékhez képest 3 százalékkal alacsonyabban, 311 275 darabon állt.
Az első negyedév adatai alapján a lízingfinanszírozás túlnyomó része, mintegy 90 százaléka – ami 188 milliárd forintot jelent – vállalatokhoz köthető. Az ügyfélösszetételt tekintve a finanszírozott összegek alapján a lízingszolgáltatók partnereinek 75 százaléka kis- és középvállalkozás, 25 százaléka pedig nagyvállalat. A magánszemélyek aránya csupán 9 százalék, míg az állami és egyéb nem lakossági szereplők szinte alig vannak jelen. Kőszegi László ugyanakkor hangsúlyozta, hogy „a lakossági szerződések a teljes darabszám 20 százalékát teszik ki, és ha csak a retail autófinanszírozást nézzük, ott már 27 százalékos a lakossági részarány.”
A Magyar Lízingszövetség adatai szerint a finanszírozott összegek 82 százaléka új, míg 18 százaléka használt eszközökhöz kapcsolódott.