Az Európai Unió környezetvédelmi minisztereinek e héten lezajlott brüsszeli tanácskozásán megegyezés született a repülőgépek széndioxid kibocsátásának korlátozásáról, melyet 2012-től vezetnek be. (Munkájukat környezetvédők nehezítették.) Ez a 27 tagállamból felszálló, illetve az oda érkező repülőgépekre valamint a tagállamok közötti légi forgalomra egyaránt vonatkozna - számol be az EUvonal. A légitársaságok előtt két lehetőség áll, vagy csökkentik széndioxid kibocsátásukat vagy lehetőségük van kvóták vásárlására.
A környezetvédő szervezetek és európai parlamenti képviselők hevesen támadták a javaslatot, mondván, az nem elég szigorú a légi közlekedési ágazattal szemben, amely a leggyorsabban növekvő szennyezőanyag-kibocsátó a közlekedési szektorban. Míg 1990-ben a széndioxid kibocsátás mindössze 21 százaléka származott a közlekedési szektorból, 2005-re ez az arány 27%-ra nőtt. A képviselők azt javasolták, hogy a kvótarendszert már 2011-ben terjesszék ki a légi közlekedésre, és hogy abban tükröződjön a szektor más ágazatoknál jóval környezetszennyezőbb hatása. A képviselők szeretnék, ha a javaslat a kvóták megvásárlása helyett széndioxid-kibocsátásuk csökkentésére ösztönözné a légitársaságokat.