A Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a spanyol társszervezetével közösen egy hároméves, 4,2 millió euró költségvetésű kampányt indított a nyúlhús fogyasztásának népszerűsítésére és a nyúlhús piaci jelenlétének növelésére 2-5 százalékkal – jelentette be Nagy István agrárminiszter pénteken Budapesten, az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK).
A tárcavezető elmondta: a nyúlhús egy minőségi 21. századi fehérjeforrás, kedvező élettani paraméterekkel, alacsony zsírtatalommal rendelkezik, és az egyetlen olyan húsfajta, amely mentes allergén anyagtól. Ezen felül hagyományos, egészséges és fenntartható módon előállított húsfajta, ízletes, sokszínű kulturális alapanyag. Kiemelte, hogy a legszigorúbb uniós élelmiszerbiztonsági és állatjóléti szabványok szerint állítják elő.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője elmondta: a nyúltenyésztésnek komoly hagyományai vannak és a magyar gasztronómia szerves része, fogyasztása könnyen beilleszthető az egészséges táplálkozásba. Kiemelte: az ágazat fennmaradásához a magyar termékek fogyasztásával járulhatunk hozzá. Hozzátette, hogy az ágazat termelésének export aránya 90-95 százalék körüli, és az európia piacokon keresik a magyar nyúlhúst, de az ágazat stabilitását a magasabb belföldi fogyasztás is támogathatja.
Juráskó Róbert, a Nyúl Terméktanács elnöke kiemelte: 2022-ben az aszály, korábban pedig a koronavírus érintette negatívan az ágazatot, azonban tavaly stabilizálódott és növekedésnek indult a piac, az élőállat felvásárlás közel 10 százalékkal nőtt 2023-hoz képest. Magyarország Európában a negyedik legnagyobb nyúltermelő, és a világ második legnagyobb nyúlhúsexportőre, évi 30 millió euróval. Az éves termelés 3,6 millió darab, a belföldi értékesítés 410 tonna körüli – ismertette.