Nem drágul az M6-os autópálya építése

Az SZDSZ-nek címzett vádakkal az autópálya projekteket találták el, alaptalanul – jelentette ki Gaál Gyula államtitkár. Az M6-os autópálya építéséhez törvény szerinti határidőre aláírt szerződés pedig nem szolgáltatott okot Medgyessy Péternek arra, hogy fellépjen ellene. Tény, hogy a három közül a legolcsóbb változat valósulhat meg.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Medgyessy nem akart leállítani semmit, szabadságáról hazatérve miniszterétől tájékoztatást kért, a gazdasági tárca politikai államtitkárától pedig az esedékes kormányülés előtt néhány további részletet tudakolt. Tudomásul vette a miniszterelnök azt is, hogy a koncessziós törvényben előírt határidőre aláírt szerződést követően nincs mód tárgyalni a leírtak módosításáról. A kormányfő ezen információk birtokában nem kért számon semmit sem gazdasági miniszterétől, sem a minisztérium államtitkárától, minden mehetett tovább a maga útján.

Csillag Istvánnak, a gazdasági és közlekedési tárca vezetőjének e kijelentései – látszólag védekezései – az M6-os autópálya Budapest és Dunaújváros közötti szakaszának versenytárgyaláson alapuló koncessziós szerződésével függtek össze, s ez a projekt volt az utolsó epizód az elmúlt hetek kormányválsága elidézésének, a miniszter menesztése bejelentésének. Augusztus utolsó napján ezért tartott sajtótájékoztatót Csillag István Gaál Gyula államtitkár társaságában. Leszögezték, hogy sikerült valamennyi ismert és ismeretlen kockázatot úgymond lefedni a szerződésben, s a lényeg: az adófizetőnek nem kerül több pénzébe az autópálya építés, mint amennyit eredendően vállalt a kormányzat. A győztes konzorcium 508 millió eurós ajánlatát a második helyezett 555 milliós, a harmadik helyezett 601 millió eurós vállalása követte.

Gaál Gyula szerint az SZDSZ-nek címzett vádakkal az autópálya projekteket találták el, alaptalanul. Emlékezetett rá, hogy az Orbán-kormány közlekedési minisztere által elfogadott sztrádaépítési programnál a meghirdetéssel, illetve közbeszerzéssel meghirdetett tényleges megvalósítás 22 milliárd forinttal került kevesebb pénzbe. Az M5-ös ügyét 1,5 alatt sikerült rendeznie a gazdaság kormányzatnak, holott megelőzőleg ehhez egy évtized sem volt elegendő. Az M6-os koncessziós pályázat nyertesével a részletekről folyamatosan tárgyalnak a szaktárca képviselői. Ezt tehetik már csak azért is, mert Medgyessy Péter sem a június végi szerződéskötés előtt, sem azt követően nem akarta leállíttatni az előkészítést, illetve a nyertessel folyó konzultációkat.

Az elmúlt napok félretájékoztatásainak egyike az, hogy a győztes konzorcium német és osztrák tagjai „odahaza” korrupciós ügyekben érintettek. A gazdasági minisztériumban tartott tényként közölték, hogy egyik cégnek sincs semmilyen kifogásolható ügye sem hazájában, sem máshol a világon, az A. Porr AG körülbelül nyolc évvel ezelőtt egy németországi parlamenti interpellációban sok másik cég társaságában szerepelt, de mint akkor is kiderült, alaptalanul. Mindenesetre a Bilfinger Berger AG, az A. Porr AG és a Swietelsky BaugmbH – a győztes konzorcium tagjai – vezetőinek közös levelét tegnap vette kézhez a miniszter, ebben egyöntetűen visszautasítják a magyarországi politikai és szakmai vádakat.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo