Medgyessy nem akart leállítani semmit, szabadságáról hazatérve miniszterétől tájékoztatást kért, a gazdasági tárca politikai államtitkárától pedig az esedékes kormányülés előtt néhány további részletet tudakolt. Tudomásul vette a miniszterelnök azt is, hogy a koncessziós törvényben előírt határidőre aláírt szerződést követően nincs mód tárgyalni a leírtak módosításáról. A kormányfő ezen információk birtokában nem kért számon semmit sem gazdasági miniszterétől, sem a minisztérium államtitkárától, minden mehetett tovább a maga útján.
Csillag Istvánnak, a gazdasági és közlekedési tárca vezetőjének e kijelentései – látszólag védekezései – az M6-os autópálya Budapest és Dunaújváros közötti szakaszának versenytárgyaláson alapuló koncessziós szerződésével függtek össze, s ez a projekt volt az utolsó epizód az elmúlt hetek kormányválsága elidézésének, a miniszter menesztése bejelentésének. Augusztus utolsó napján ezért tartott sajtótájékoztatót Csillag István Gaál Gyula államtitkár társaságában. Leszögezték, hogy sikerült valamennyi ismert és ismeretlen kockázatot úgymond lefedni a szerződésben, s a lényeg: az adófizetőnek nem kerül több pénzébe az autópálya építés, mint amennyit eredendően vállalt a kormányzat. A győztes konzorcium 508 millió eurós ajánlatát a második helyezett 555 milliós, a harmadik helyezett 601 millió eurós vállalása követte.
Gaál Gyula szerint az SZDSZ-nek címzett vádakkal az autópálya projekteket találták el, alaptalanul. Emlékezetett rá, hogy az Orbán-kormány közlekedési minisztere által elfogadott sztrádaépítési programnál a meghirdetéssel, illetve közbeszerzéssel meghirdetett tényleges megvalósítás 22 milliárd forinttal került kevesebb pénzbe. Az M5-ös ügyét 1,5 alatt sikerült rendeznie a gazdaság kormányzatnak, holott megelőzőleg ehhez egy évtized sem volt elegendő. Az M6-os koncessziós pályázat nyertesével a részletekről folyamatosan tárgyalnak a szaktárca képviselői. Ezt tehetik már csak azért is, mert Medgyessy Péter sem a június végi szerződéskötés előtt, sem azt követően nem akarta leállíttatni az előkészítést, illetve a nyertessel folyó konzultációkat.
Az elmúlt napok félretájékoztatásainak egyike az, hogy a győztes konzorcium német és osztrák tagjai „odahaza” korrupciós ügyekben érintettek. A gazdasági minisztériumban tartott tényként közölték, hogy egyik cégnek sincs semmilyen kifogásolható ügye sem hazájában, sem máshol a világon, az A. Porr AG körülbelül nyolc évvel ezelőtt egy németországi parlamenti interpellációban sok másik cég társaságában szerepelt, de mint akkor is kiderült, alaptalanul. Mindenesetre a Bilfinger Berger AG, az A. Porr AG és a Swietelsky BaugmbH – a győztes konzorcium tagjai – vezetőinek közös levelét tegnap vette kézhez a miniszter, ebben egyöntetűen visszautasítják a magyarországi politikai és szakmai vádakat.
Nem drágul az M6-os autópálya építése
Az SZDSZ-nek címzett vádakkal az autópálya projekteket találták el, alaptalanul – jelentette ki Gaál Gyula államtitkár. Az M6-os autópálya építéséhez törvény szerinti határidőre aláírt szerződés pedig nem szolgáltatott okot Medgyessy Péternek arra, hogy fellépjen ellene. Tény, hogy a három közül a legolcsóbb változat valósulhat meg.
Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?
Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!
2025. június 25. 15:30
Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség
Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.