Nem telik újra, ezekért a használtautó márkákért rajonganak a magyarok

Bár az elmúlt években a használt autók piacát meglehetősen viharos trendek jellemezték, összességében elmondható, hogy az adásvételek száma továbbra is növekszik. Az erősödő infláció és az emelkedő kamatlábak hatására egyre több vásárló dönt úgy, hogy használt járművet vesz. A piac növekedésének kedvez az a tény is, hogy az új autók elérhetősége sok esetben korlátozott.

„Számos európai piachoz képest sajátos helyzet tapasztalható Magyarországon a tekintélyes és erős pozícióban lévő Ford szempontjából. Úgy tűnik, hogy hazánkban egyre többen veszik fontolóra, hogy újabb járművet vesznek a prémium alternatívák helyett, amelyeknek a karbantartása köztudottan költségesebb. Az is tény, hogy az autóvásárlási szokásainkra egyre inkább jellemzők a telefonok és egyéb műszaki eszközök vásárlásakor is ismert megfontolások – sokan nem preferálják azokat az autókat, amelyeket nehéz továbbértékesíteni és javítani, vagy amelyeknek a használata nem praktikus” – magyarázza Matas Buzelis, a carVertical vállalat kommunikációs vezetője.

A népszerű modellek ellenőrzésénél előfordulnak futásteljesítmény-csalások, illetve korábbi sérülések

Amilyen nagy figyelmet kapnak a legkedveltebb modellek a használt autók piacán, olyan óvatosnak kell lenniük a vásárlóknak, amikor ezek közül a járművek közül választanak. Magyarországon a legtöbbet ellenőrzött autókról sok esetben beigazolódik, hogy a kilométerórát manipulálták, illetve, hogy korábban balesetet szenvedtek, ami jelentősen növelheti a fenntartási költségeket.

A carVertical-on ellenőrzött Volkswagen Passat típusú autók 4,1 százalékánál volt kimutatható a hamis futásteljesítmény, és 54,8 százalékuknál a kártörténet. A Ford Focusok helyzete sem jobb: 3,2 százalékuknak manipulálták a kilométer-számlálóját, 56,6 százalékuknál pedig fény derült valamilyen korábbi káreseményre. A Golf modellek 3,8 százalékának változtatták meg a kilométeróra-állását, 51,9 százalékuk pedig kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedett. A manipulált futásteljesítményű és sérült Octaviák aránya 2,4 százalék, illetve 68,2 százalék volt. Magyarországon az öt legnépszerűbb jármű közül az Audi A4 esetében volt a legmagasabb a kilométeróra-csalások aránya (5,3 százalék). 54 százalékuk kárt is szenvedett.

Véleményvezér

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat 

A magyar állam inflációt generál.
Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk

Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk 

Nagyon döcög a magyar agrárágazat.
Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort 

Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort  

A miniszterelnök eltűnt.
25-30 százalékkal drágul az alma

25-30 százalékkal drágul az alma 

Nem sok jót várhatunk az idén mezőgazdaságunktól.
Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés

Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés  

A Nyugdíjas Parlament úgy látja, a tervezett lépés nagymértékben elbizonytalanítja a megtakarítókat.
Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik

Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik  

A Tisza Párt elnöke az oktatás és a szociális szféra fel fordul. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo