„Számos európai piachoz képest sajátos helyzet tapasztalható Magyarországon a tekintélyes és erős pozícióban lévő Ford szempontjából. Úgy tűnik, hogy hazánkban egyre többen veszik fontolóra, hogy újabb járművet vesznek a prémium alternatívák helyett, amelyeknek a karbantartása köztudottan költségesebb. Az is tény, hogy az autóvásárlási szokásainkra egyre inkább jellemzők a telefonok és egyéb műszaki eszközök vásárlásakor is ismert megfontolások – sokan nem preferálják azokat az autókat, amelyeket nehéz továbbértékesíteni és javítani, vagy amelyeknek a használata nem praktikus” – magyarázza Matas Buzelis, a carVertical vállalat kommunikációs vezetője.
A népszerű modellek ellenőrzésénél előfordulnak futásteljesítmény-csalások, illetve korábbi sérülések
Amilyen nagy figyelmet kapnak a legkedveltebb modellek a használt autók piacán, olyan óvatosnak kell lenniük a vásárlóknak, amikor ezek közül a járművek közül választanak. Magyarországon a legtöbbet ellenőrzött autókról sok esetben beigazolódik, hogy a kilométerórát manipulálták, illetve, hogy korábban balesetet szenvedtek, ami jelentősen növelheti a fenntartási költségeket.
A carVertical-on ellenőrzött Volkswagen Passat típusú autók 4,1 százalékánál volt kimutatható a hamis futásteljesítmény, és 54,8 százalékuknál a kártörténet. A Ford Focusok helyzete sem jobb: 3,2 százalékuknak manipulálták a kilométer-számlálóját, 56,6 százalékuknál pedig fény derült valamilyen korábbi káreseményre. A Golf modellek 3,8 százalékának változtatták meg a kilométeróra-állását, 51,9 százalékuk pedig kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedett. A manipulált futásteljesítményű és sérült Octaviák aránya 2,4 százalék, illetve 68,2 százalék volt. Magyarországon az öt legnépszerűbb jármű közül az Audi A4 esetében volt a legmagasabb a kilométeróra-csalások aránya (5,3 százalék). 54 százalékuk kárt is szenvedett.