Az elmúlt két hét során az átlagárak 27 termékkategóriában tovább mérséklődtek, a legnagyobb mértékben a kelkáposzta ára csökkent, több mint 20 százalékkal. A margarin és a kristálycukor 6 százalékkal olcsóbb lett, illetve a húsok közül a sertéscomb, a csirkecomb és az egész csirke ára is mintegy 3 százalékkal mérséklődött - sorolták a közleményben.
Az árak csökkenését a kormányzat által június 1-jétől elindított, illetve augusztus 1-jével kibővített kötelező akciózás is támogatta.
Az online platform népszerűségét bizonyítja, hogy az elindulása óta már több mint 1,3 millió látogatója volt. A szabadszavas keresések száma meghaladta a 800 ezret, amelyek során az elmúlt két hét során legtöbbször a csirkemell, cukor, sajt, tej és burgonya szavakra kerestek az árfigyelőt felkeresők.
Az árfigyelő rendszer augusztus végén többfunkciós, szabadon összeállítható és megosztható bevásárlólistával bővült. Szeptember végétől pedig már arra is lehetőség van, hogy a fogyasztók akár a vizuális térképes boltszűrő funkció használatával kiválasszák a kedvenc üzleteiket és az ott megvásárolható termékek alapján állítsák össze bevásárlólistájukat.
A legújabb funkciók még nagyobb segítséget nyújtanak a fogyasztóknak a vásárlási döntéseik meghozatalában, illetve fokozzák a versenyt a kiskereskedelmi szektorban, hozzájárulva az infláció további csökkenéséhez.
(MTI)