Mint a széllökés

A hatodik generációs Passat elsőként viselheti a márka új arculatát: elegáns luxusautó lett. Ennyi krómot házon belül csak a Phaeton limuzinon láttunk. Kényelmében és felszereltségében is a prémium kategóriát idézi, de igazi ütőkártyája, a kedvező ár-érték arány megmaradt.

Az autó motorháztetejének két lefutó íve hatalmas, emblémával díszített és krómmal borított hűtőrácsban folytatódik, megformálva a Passat új "pajzsát", a Volkswagen új védjegyét. S ha mindez még nem lenne elég feltűnő, ott vannak a gyönyörűen megformált, sportos első fényszórók. Noha a tompított és a távolsági is trapéz alakú közös házban kapott helyet, műszakilag és optikailag önálló kerek formákként jelennek meg.

Az irányjelzők a lökhárítóba kerültek, az oldalsók pedig a tükrökbe. Hátul LED lámpatesteket alkalmaztak, a Phaeton mintájára. Az elődjénél sokkal elegánsabb új Passatnak lendületességért sem kell a szomszédba mennie: az oldalablakok vonalvezetése, a nyújtott tetővonal és az előrekanyarított C oszlop dinamizmust sugároz, és kiterjedése miatt szinte kívánja a minél nagyobb méretű kerekeket.

A Volkswagen új büszkesége hat centiméterrel hosszabb a szép sikereket elért elődnél, és látványosan szélesebb (+ 62 mm) is annál. A tengelytáv és a magasság viszont csak minimális mértékben változott, ezért csak széltében kínál tágasabb utasteret. (Persze így is az egyik legnagyobb a kategóriában.) A hosszanti plusz hat centimétert a forma és a biztonság oltárára helyezték a mérnökök, a gyalogosokra az autó orra így kisebb veszélyt jelent.

A csomagtér a német változatban 90 literrel, a magyarban csak 10 literrel nagyobb, mint az elődben, ami a teljes méretű pótkerék és a gumijavító készlet közti helykülönbségből adódik.

A tesztautó sötét üléskárpitozást és műszerfalborítást kapott; a belső formavilág általában frissült, és stílusosabb lett. Az elődénél kedvezőbb minőségérzet a kellemes tapintású, igényes üléskárpitok és ajtóborítások érdeme, ám a műszerfalon és az első ülések között csalódást okoznak a műanyagok. Remek ülés esik viszont a nagy fotelekben, jó fogású a kormány, minden kezelőszerv kényelmesen elérhető, és sok a pakolóhely.

A Passathoz a kétliteres PD TDI dízelmotor illik a legjobban. Az 1,6 tonnás kasznit játszi könnyedséggel mozgatja, sohasem fogy ki a szuflából, és egyetlen gyenge pontját, a kissé nyers modorát is orvosolták. Sem alapjáraton, sem menet közben nem tapasztalható semmiféle vibráció, az erőforrás kulturáltan, elszigetelten dolgozik. Remekül hangolták össze a hatfokozatú váltóval is, amely határozottan, pontosan, akadás nélkül jár a kulisszában. A Passat hajtáslánca harmonikus, üzeme csendes, tehát kiválóan vezethető, ideális autó hosszú utakra. A fékek is nagyon hatásosak, vészfékezésnél pedig bekapcsol az elakadásjelző. A Golf alapú futómű jóval kisebb karosszériadőlést és terhelésváltást engedélyez, stabilabb iránytartást garantál, így azonban a rugózás is jóval feszesebb, mint az elődé. Egy érdekes negatívum, az autópálya-tempónál elég nagy szélzaj pedig vélhetően csak ennek az előszériás példánynak a jellemzője volt.

A korábbi Volkswagen Passat több szempontból még ma is állná a konkurencia támadását, az új, szebb és modernebb generációnak pedig még inkább nem akad majd problémája ezzel. Ráadásul most a dízelváltozat olcsóbb, mint az FSI benzines.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo