Mint a széllökés

A hatodik generációs Passat elsőként viselheti a márka új arculatát: elegáns luxusautó lett. Ennyi krómot házon belül csak a Phaeton limuzinon láttunk. Kényelmében és felszereltségében is a prémium kategóriát idézi, de igazi ütőkártyája, a kedvező ár-érték arány megmaradt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az autó motorháztetejének két lefutó íve hatalmas, emblémával díszített és krómmal borított hűtőrácsban folytatódik, megformálva a Passat új "pajzsát", a Volkswagen új védjegyét. S ha mindez még nem lenne elég feltűnő, ott vannak a gyönyörűen megformált, sportos első fényszórók. Noha a tompított és a távolsági is trapéz alakú közös házban kapott helyet, műszakilag és optikailag önálló kerek formákként jelennek meg.

Az irányjelzők a lökhárítóba kerültek, az oldalsók pedig a tükrökbe. Hátul LED lámpatesteket alkalmaztak, a Phaeton mintájára. Az elődjénél sokkal elegánsabb új Passatnak lendületességért sem kell a szomszédba mennie: az oldalablakok vonalvezetése, a nyújtott tetővonal és az előrekanyarított C oszlop dinamizmust sugároz, és kiterjedése miatt szinte kívánja a minél nagyobb méretű kerekeket.

A Volkswagen új büszkesége hat centiméterrel hosszabb a szép sikereket elért elődnél, és látványosan szélesebb (+ 62 mm) is annál. A tengelytáv és a magasság viszont csak minimális mértékben változott, ezért csak széltében kínál tágasabb utasteret. (Persze így is az egyik legnagyobb a kategóriában.) A hosszanti plusz hat centimétert a forma és a biztonság oltárára helyezték a mérnökök, a gyalogosokra az autó orra így kisebb veszélyt jelent.

A csomagtér a német változatban 90 literrel, a magyarban csak 10 literrel nagyobb, mint az elődben, ami a teljes méretű pótkerék és a gumijavító készlet közti helykülönbségből adódik.

A tesztautó sötét üléskárpitozást és műszerfalborítást kapott; a belső formavilág általában frissült, és stílusosabb lett. Az elődénél kedvezőbb minőségérzet a kellemes tapintású, igényes üléskárpitok és ajtóborítások érdeme, ám a műszerfalon és az első ülések között csalódást okoznak a műanyagok. Remek ülés esik viszont a nagy fotelekben, jó fogású a kormány, minden kezelőszerv kényelmesen elérhető, és sok a pakolóhely.

A Passathoz a kétliteres PD TDI dízelmotor illik a legjobban. Az 1,6 tonnás kasznit játszi könnyedséggel mozgatja, sohasem fogy ki a szuflából, és egyetlen gyenge pontját, a kissé nyers modorát is orvosolták. Sem alapjáraton, sem menet közben nem tapasztalható semmiféle vibráció, az erőforrás kulturáltan, elszigetelten dolgozik. Remekül hangolták össze a hatfokozatú váltóval is, amely határozottan, pontosan, akadás nélkül jár a kulisszában. A Passat hajtáslánca harmonikus, üzeme csendes, tehát kiválóan vezethető, ideális autó hosszú utakra. A fékek is nagyon hatásosak, vészfékezésnél pedig bekapcsol az elakadásjelző. A Golf alapú futómű jóval kisebb karosszériadőlést és terhelésváltást engedélyez, stabilabb iránytartást garantál, így azonban a rugózás is jóval feszesebb, mint az elődé. Egy érdekes negatívum, az autópálya-tempónál elég nagy szélzaj pedig vélhetően csak ennek az előszériás példánynak a jellemzője volt.

A korábbi Volkswagen Passat több szempontból még ma is állná a konkurencia támadását, az új, szebb és modernebb generációnak pedig még inkább nem akad majd problémája ezzel. Ráadásul most a dízelváltozat olcsóbb, mint az FSI benzines.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo