Miniszteri terv, államtitkári koncepció

Uniós támogatási vonzattal is bíró út- és közlekedésfejlesztésekről dönt a kormány, miközben a szaktárca a témába vágó koncepciót dolgoz ki.

Augusztus 8-án dönt a kormány az együttesen ezer milliárd forint értékű út- és közlekedésfejlesztésekről, amelyek során a következő két évben 600 milliárd forint európai uniós támogatás használható fel - ismertette Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter az épülő M0, M5-ös szakaszánál tartott szerdai kormányszóvivői tájékoztatón.

Sztrádák előnyben 

A miniszter a fontosabb programok között említette, hogy körülbelül 2010-ig hozzávetőlegesen 70 milliárd forint felhasználásával autópályává kívánják fejleszteni a jelenlegi M1-es autópálya és az 51-es út közötti szakaszát, illetve elkészül az 50-es főút, valamint az M5-ös autópálya közötti új M0-ás szakasz is, szintén autópályává bővíthető formában. A program hídépítéseket is tartalmaz.
A következő hét évben 2-szer 2 sávosra bővítik és megerősítik a 4-es főutat Budapesttől a román határig. Ennek első szakasza a Szolnokot északról elkerülő út megépítése, valamint a tiszapüspöki híd tervezése.
A program foglalkozik vasút modernizálásával is. A tervek szerint korszerűsödik a Szolnok-debreceni vasútvonal, valamint a Budapest-Lőkösháza közötti vasúti összeköttetés. A továbbfejlesztésre javasolt programok között szerepel Záhony és térsége közúti infrastruktúrájának, ipari és logisztikai befektetésekkel összehangolt fejlesztésének előkészítése. Ugyancsak Záhony térségének programja a vasúti infrastruktúra fejlesztése.

Villamosmodernizáció - nemcsak Pesten
A 4-es metró brüsszeli támogatása azon múlik majd, hogy milyen végleges programot sikerül kidolgoznia és benyújtania a fővárosnak. Brüsszel elvileg elfogadott erre a  célra 250-260 milliárd forintot, ez a keret 60 százaléka, a további 40 százalék három vidéki város, így Miskolc, Debrecen és Szeged villamos közlekedésének fejlesztésére, illetve további programokra fordítható.

Míg Bajnai Gordon egy országúton foglalkozott közlekedésfejlesztési kérdések ismertetésével, addig a gazdasági minisztérium szakállamtitkára egy konferencián adott elő a tárca készülő közlekedéspolitikai koncepciójáról. Felsmann Balázs arról is nyilatkozott a hírügynökségnek, hogy a parlament 2004-ben már hozott határozatot a közlekedési infrastruktúráról, elsősorban az autópályák és utak építésének programjáról.

Levezetve a személy- és áruszállításból...

Most a tárca egy olyan koncepció tervezetét viszi a nyilvánosság elé, amely a személy- és áruszállítás fejlesztéséből vezeti le az infrastruktúra fejlesztésének szükségességét. A közlekedéspolitikai koncepció tervezetet teljes mértékben összehangolják a már társadalmi vitán lévő Magyarország energiapolitikája 2007-2020 című dokumentummal.

Véleményvezér

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.
Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo