Mindenhova kamerát tettek - súlyos bírságot kapott a kukkoló vállalkozás

A Nemzeti Adatvédelmi Hatóság (NAIH) 30 milliós bírságot szabott ki egy budapesti szépségközpontot üzemeltető vállalkozásra. Ez a döntés egy sor olyan kérdésben foglal állást, amely a vállalkozások adatgyűjtési gyakorlatára, adatok kezelésére, adatkezelési célok meghatározására, szenzitív adatok gyűjtésére és végül a kamerás megfigyelő rendszerek használatára és felvételek készítésére vonatkozóan ad hasznos magyarázatot, külön vizsgálja továbbá a fentieket a Szépségközpontban dolgozó munkavállalók és az ügyfelek személyes adatait érintő adatkezelést is. A részleteket dr. Udvari Jesszika, a budlegal adatvédelmi szakértője ismerteti.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A NAIH határozatából kiderül az is, hogy milyen szempontok alapján kalkulálták a bírság mértékét és az enyhítő és súlyosbító körülmények, valamint az ügy leírása is egyértelművé teszi, hogy megfelelő felkészüléssel elkerülhető lett volna egy ilyen magas bírság.

„Sok vállalkozó felesleges nyűgnek érzi az adatvédelem kérdésével való törődést. A határozat megmutatja azonban, érdemes komolyan venni ezt, mert az adatkezelésre vonatkozó jogszabályok igen szigorúak az adatok gyűjtését, az érintettek tájékoztatását és jogait, az adatkezelés dokumentálását, és az adatok kezelését illetően is. Érdemes rászánni az energiát és megelőzni a NAIH vizsgálatát” – hívja fel a figyelmet dr. Udvari Jesszika, a budlegal partner ügyvédje.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo