Minden harmadik felnőtt jár étterembe

Vendéglőben, hagyományos étteremben a felnőtt lakosság 40 százaléka étkezik több-kevesebb rendszerességgel, gyorsétteremben pedig 31 százalék. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet felmérése, a 15 éveseket és idősebbeket több fontos szempontból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével a múlt évben.

Hagyományos étteremben többséget alkotnak a férfiak. Életkor szerint a 20-39 év közöttiek többsége szokott étteremben enni, míg a 60 évesek és idősebbek erősen alulreprezentáltak.
Iskolai végzettség szerint a magasabb képzettségűek között jóval elterjedtebb szokás a vendéglőben étkezés, mint az alacsonyabb iskolázottságúaknál. Például a diplomások kétharmada szokott éttermi vendég lenni, a nyolc általánost vagy kevesebbet végzetteknek viszont mindössze egyötöde.
Hasonlóan egyértelmű trendet mutat a jövedelem szerinti megoszlás. A havi nettó 100 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásokban élők közül a többség jár étterembe. Az ennél kisebb jövedelműeknél az étterembe sohasem járók alkotják a többséget.
Regionálisan Budapest és Észak-Dunántúl mutatószámai kiemelkednek. Az ország többi régióiban ugyanis az átlagosnál kevesebben szoktak vendéglőben étkezni.
Településnagyság szerint Budapest mellett még a 20 000 lakosúnál nagyobb városokban élőkre jellemző az étterembe járás.
Ha azonban a gyakoriságot is figyelembe vesszük, akkor azt látjuk, hogy hetente többször mindössze a válaszadók 2 százaléka megy vendéglőbe. Egy-két heti rendszerességgel további 4 százalék, egy-két-három havonta 11, félévenként 5, ennél is ritkábban viszont 18 százalék.
Bár a gyorséttermek vendégei közt is több a férfi, mint a nő, egyéb szempontokból tapasztalhatók eltérések a hagyományos vendéglátáshoz képest. Így az életkor szerint sokkal jobban megoszlanak a szokások. A 30 évesnél fiatalabbak többsége szokott gyorsétterembe járni, a 30-39 közöttiek kisebb része, míg a 40 évesek és idősebbek körében elenyésző ez az arány.
Az iskolai végzettség itt is fontos választóvonal. A magasabban képzettek körében kedveltebb a gyorsétterem, mint az alacsonyabban képzetteknél.
A jövedelem szerinti megoszlás szintén érvényesül, tehát a tehetősebbek közül többen járnak gyorsétterembe. Ez különösen jellemző a havi nettó 160 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásokban élőkre.
Regionálisan Budapest és Észak-Dunántúl mellett Pest megye mutatói kedvezőbbek a középértéknél, míg a többi régióban átlagosak vagy annál alacsonyabbak.
Településnagyság szerint pedig, érthető módon a kisebb falvak és városok válaszadói erősen alulreprezentáltak.
Főzni tudás szempontjából logikus a megoszlás. A főzni szeretők közül kevesebben járnak gyorsétterembe vagy vendéglőbe, míg a főzni nem szeretők, sőt nem tudók közül többen.
A fogyasztói típusoknál az átlagoshoz képest kisebb arányban étkeznek házon kívül a „szűkösen táplálkozók”, illetve a „hagyományos” étkezési szokások hívei. A pozitív oldalon az „ínyencek” aránya legnagyobb mind a hagyományos vendéglőkben, mind a gyorséttermekben. Habár hagyományos étterembe 67, gyorsétterembe viszont csak 55 százalékuk jár.





Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo